26.02.2008

ایران به پرداخت 33 میلیون دلار به یک خانواده اسرائیلی محکوم شد!

عصرایران: کارشناسان ، معتقدند این آراء برای آن است که زمینه حقوقی برداشت از اموال بلوکه شده ایران در آمریکا فراهم آید .

عصر ایران – یک قاضی آمریکایی اعلام کردایران باید بیش از 33 میلیون دلار به خانواده دیپلمات اسرائیلی کشته شده در حمله تروریستی 1992 آرژانتین پرداخت کند!

به گزارش عصر ایران (asriran.com) به نقل از روزنامه تایمز هند، “الن سیگال هوول” قاضی فدرال آمریکا با اعلام این خبر افزود: ایران مسئول بمبگذاری در مرکز یهودیان آرژانتین است. در این انفجار 29 تن از جمله “دیوید بن رافائل” متولد آمریکا کشته شدند.

این روزنامه نوشت: “حزب الله لبنان مسئولیت این بمبگذاری را برعهده گرفته است.” و این در حالی است که حزب الله لبنان هرگز چنین چیزی را اعلام نکرده است .

روزنامه تایمز هند ادعا کرد: آمریکا به طور معمول از تعقیب و شکایت علیه کشورهای خارجی به جز در مواردی که با تروریسم در ارتباط است، خودداری می کند. ایران نیز در سال 1984در زمره یکی از کشورهای حمایت کننده از تروریسم قرار گرفته شده است.

براساس حکم مشابهی در ماه سپتامبر گذشته، ایران به پرداخت 2/65 میلیارد دلار غرامت به خانواده 241 قربانی پادگان آمریکائیان در بیروت در سال 1983 محکوم شده بود.

به نوشته این روزنامه، اگرچه ایران پیش از این نیز با احکام سنگین این چنینی مواجه شده، اما ضمن پرهیز از پاسخ به موارد دادخواهی، از فرستادن وکیل برای دفاع از خود امتناع ورزیده است.

کارشناسان ، معتقدند این آراء برای آن است که زمینه حقوقی برداشت از اموال بلوکه شده ایران در آمریکا فراهم آید .

مداخله ایران در انفجار آرژانتین در هیچ محکمه ای ثابت نشده است ، ضمن اینکه چند سال پیش ، “گالیانو” قاضی این پرونده به جرم گرفتن رشوه از صهیونیست ها برای پرونده سازی علیه ایران ، برکنار شد ولی پس از تحولات سیاسی جدید در آرژانتین ، بار دیگر اتهامات علیه ایران تکرار شد .

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates