27.02.2008

در فرهنگ حسيني دفاع از حاكم فاسد محكوم است

خُسن آقا: این عوامفریبی دستگاه سید علی جلاق درست مثل داستان دزدی شده که هنگام فرار برای رد گم کردن به جایی در دور دست اشاره می‌کند و فریاد می‌زند آی دزد آی دزد.
بازتاب: همايش «پرتو عزت، صداي غيرت» با حضور دانشجويان، اساتيد و مسئولان‌ دانشگاه زابل در محل نمازخانه دانشگاه از سوي دفتر نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه زابل برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمين عزيزي که در همايش پرتو عزت، صداي غيرت در دانشگاه زابل و در جمع دانشجويان اين دانشگاه سخن مي‌گفت، اظهار داشت: قيام امام حسين(ع) قيامي فرقه‌اي، طبقه‌اي و يا طايفه‌اي نبود بلکه قيام براي اعتلاي دين و حفظ اسلام بود. زيرا حاکميت به‌دست کساني افتاده بود که فسق و فجور را تبليغ مي‌کردند.

استاد مرکز جهاني طلاب قم افزود: قيام امام حسين(ع) ماهيتش اصلاح بوده است، وقتي اصلاح معنا پيدا مي‌کند که فسادي در جامعه به‌وجود آيد و فساد آن روز در شخصي به نام يزيد بود که حاکم بر جامعه بود و شراب مي‌خورد و با حيوانات مأنوس بود. وجود يک حاکم فاسق و فاسد بلايي براي امت اسلامي است.

اين استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اگر هم‌چون يزيدي حاکم بر جامعه‌ اسلامي باشد، جامعه دچار بلا مي‌شود.

وي اضافه کرد: در فرهنگ سيدالشهدا هيچ دليل و مدرکي نيست که بايد از حاکمي فاسد و فاسق تبعيت شود، بلکه منطق امام حسين(ع) دفاع از امت اسلامي است.

در پايان اين همايش از برگزيدگان بخش‌هاي مقاله نويسي، پيامک، عکس و … تقدير شد.
گفتني است نمايشگاه عکس محرم در حاشيه همايش پرتو عزت، صداي غيرت در محل برگزاري همايش برپا شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates