28.02.2008

این هم از برادران عراقی ؛ اخذ جریمه مجرمانه از زائران ایرانی کربلا !

خُسن آقا: دم عراقی ها گرم اگر من بودم 1200 دلار از هر ایرانی می گرفتم.
عصرایران: گذرنامه های زائران ایرانی مذکور مانند مجرمان ضبط شده و قبضی برای آنان صادر می شود و زائران باید پس از مراجعه به بانک و واریز مبلغ 15000 دینار عراقی (معادل 12 دلار) به پلیس گردشگری مراجعه نموده و گذرنامه های خود را دریافت نمایند.

معاون سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا گفت: مدتی است که استان کربلا از هر زائر ایرانی که خارج از چارچوب سازمان حج و زیارت وارد کربلا می شود، مبلغ 10 الی 12 دلار اخذ می کند و این موضوع و نحوه اخذ این مبلغ در ایام اربعین حسینی موجب بروز مشکلات عدیده ای برای زائران ایرانی شده است.

نادعلی نادی معاون سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا درگفتگو با خبرنگار اعزامی مهر، در این باره اظهار داشت: منشاء این تصمیم استان کربلا به اختصاص مبلغ 32 دلار ضمن قرارداد سازمان حج و زیارت به منظور ایجاد تسهیلات رفاهی خاص برای زائران ایرانی باز می گردد.
وی افزود : شورای استان کربلا مصوبه ای تصویب کرده و اخذ این مبالغ مدت هاست که در در دستور کار قرار گرفته است و با پیگیری های بعمل آمده نوری مالکی نخست وزیر عراق دستور لغو این مصوبه که خاص ایرانیان وضع شده را داده است اما مقامات استان کربلا بدون توجه به این دستور همچنان به اخذ این مبالغ از ایرانیان می پردازند.

معاون سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا همچنین تصریح کرد : این در حالی است که تسهیلات خاصی هم در قبال مبلغ اخذ شده ارائه نشده و نحوه دریافت آن نیز موجب وهن شخصیت زائران ایرانی است.

به گفته نادی، گذرنامه های زائران ایرانی مذکور مانند مجرمان ضبط شده و قبضی برای آنان صادر می شود و زائران باید پس از مراجعه به بانک و واریز مبلغ 15000 دینار عراقی (معادل 12 دلار) به پلیس گردشگری مراجعه نموده و گذرنامه های خود را دریافت نمایند.

وی با اشاره به اینکه این مسئله موجب بروز مشکلات عدیده زمانی برای زائران می شود و در ایام زیارتی خاصی مانند اربعین، عاشورا و نیمه شعبان که کربلا رسما به حالت تعطیل در می آید عملا زائران ایرانی در شرایط دشواری قرار می گیرند.

نادی خاطرنشان کرد : هم اکنون تعداد زیادی از زائران ایرانی که بصورت انفرادی به کربلا سفر کرده اند در شهر بدون گذرنامه سرگردان هستند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر، امسال کربلا معلی پذیرای خیل میلیونی زائران حضرت اباعبداله الحسین (ع) است و طبق برآوردهای بعمل آمده در این ایام قریب 10 میلیون نفر را در خود جای داده می دهد .

بنا بریک رسمی قدیمی مردم عراق از اقصی نقاط کشور با پای پیاده خود را به کربلا رسانده و پس از زیارت این شهر را ترک می کنند و فضای لازم را برای ابراز ارادت دیگر زائران به اهل بیت عصمت و طهارت و عزاداری فرزند زهرا (س) فراهم می نمایند.

آب و هوای بارانی کربلا امسال حال و هوای زیارت را دگرگون نموده است. هتل ها مملو از مسافرین است و زائرانی که وارد می شوند ناگزیر در خیمه ها و چادر هایی که توسط هیئت ها برپا شده استقرار می یابند.

همچنین به دلیل ملاحظات امنیتی ورودی های شهر را از فاصله 10 الی 15 کیلومتری بسته اند و زائران با خودروهای ویژه ای که به امر انتقال اختصاص یافته وارد کربلا می شوند. البته تعداد این خودرو ها به اندازه کافی نبوده و بسیاری ناگزیرند که با پای پیاده خود را به شهر برسانند.

زائران خارجی امسال این شهر حدود 25 هزار نفر تخمین زده می شوند که 15 هزار نفر ایرانی ومابقی از سایر کشورها ازجمله کشورهای حاشیه خلیج فارس ، جمهوری آذربایجان ، تانزانیا ، هند ، پاکستان و افغانستان هستند.

شایان ذکر است زائران خارجی نیز از مشکلات شهر بی نصیب نمانده و درگیر سختی هایی هستند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates