28.02.2008

فروش اسناد وقفی شيراز در كشورهای خارجی

ایران پرس نیوز: سایت حکومتی البرز: برخي از اسناد وقفي نيز وجود دارند كه جنبه تاريخي و ميراث فرهنگي دارند و برخي از افراد خيانت‌كار اين اسناد را در كشورهاي خارجي با مبالغ گزاف به فروش رسانده‌اند.

مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان فارس برای بازگشت اموال واملاک وقفی متصرف شده توسط سودجویان ازعلما وروحانیون این استان یاری خواست .

به گزارش البرز حجه الاسلام شیرمردی گفت : سوء استفاده ازاموال واملاک موقوفی دراین استان به مرحله هشدار رسیده است .

وی که درجمع روحانیون وائمه جماعات این استان درگردهمایی به همین عنوان سخنرانی میکرد افزود: امحا شدن اسناد برخي از اموال و املاك وقفي در استان فارس به علت آتش‌سوزي و ديگر مسائل باعث سوء استفاده برخي از متصرفان و سودجويان شده است

وی بااعلام هشدار نسبت به این خطر فرهنگی تاکید کرد:من دراین باره اعلام خطر مي‌كنم و براي حل اين معضل در استان به ياري علما ، فضلا و روحانيون نيازمنديم.

وي گفت: برخي از اسناد وقفي نيز وجود دارند كه جنبه تاريخي و ميراث فرهنگي دارند و برخي از افراد خيانت‌كار اين اسناد را در كشورهاي خارجي با مبالغ گزاف به فروش سانده‌اند.

شيرمردي افزود : يك موقوفه در فارس وجود دارد كه در تصرف افراد قرار گرفته و درآمد سالانه اين موقوفه بالغ بر 50 ميليارد ريال است كه با اين درآمد مي‌توان تمام ايتام استان را در يك سال زيرپوشش قرار داد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates