29.02.2008

اسرائیل: صادرات موشک های سنگین ایرانی به غزه از طریق مصر

عصرایران: این موشک های 122 میلی متری از نوع تسلیحات تولید شده در بلوک شوروی سابق و کشورهایی دیگری است که به سلاح های غیر غربی مجهزند.

عصر ایران – وزارت خارجه اسرائیل ادعا کرد: موشک های کاتیوشا از نوع گراد شلیک شده به شهر آشکلون ایرانی بوده و ممکن است این امر بازگشت مجدد اسرائیل به غزه را در بر داشته باشد.

به گزارش عصر ایران (asriran.com) به نقل از پایگاه خبری ملی اسرائیل “آروتز شوا”، گزارشی که از طرف وزارت خارجه اسرائیل در اختیار مطبوعات و کارمندان دیپلماتیک قرار گرفته حاکی است: ظرف ساعات گذشته، 15 موشک سنگین از غزه تحت کنترل حماس به شهر بندری جنوبی آشکلون شلیک شده است.

این موشک های 122 میلی متری از نوع تسلیحات تولید شده در بلوک شوروی سابق و کشورهایی دیگری است که به سلاح های غیر غربی مجهزند. این موشک ها را که به کلاهک های انفجاری مجهز است، صنعت تسلیحات متعارف در قالب استانداردهای نظامی تولید می کند.

وزارت خارجه اسرائیل انگشت اتهام خود را به سمت تهران نشانه رفت و افزود: این موشک ها را ایران از راه مصر، از طریق تونل ها و مرز رفح به غزه قاچاق می کند.

در گزارش وزارت خارجه اسرائیل آمده: قبل از اجرای قرارداد عقب نشینی 2005 از غزه و شمال سامره، فعالان مخالف با خروج از این مناطق با پخش پوسترهایی در سراسر آشکلون اعلام کردند: عقب نشینی، موشک ها را روانه این شهر بندری می کند و از ساکنان این منطقه خواستند ضمن مقاومت در برابر عقب نشینی، خود را برای حملات احتمالی آماده سازند.

گزارش وزارت خارجه اسرائیل در خاتمه یادآور شده: اسرائیل هیچ راهی جزء بازگشت به منطقه برای سروسامان دادن آن ندارد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates