27.03.2008

نامه منتجب‌نيا به خاتمی پس‌از شكست سنگين

بازتاب: به نظر مي‌رسد انتشار این نامه اولین فشار هواداران كروبي براي خالي كردن ميدان انتخابات ریاست جمهوری آینده توسط خاتمي است.

پس از شكست سنگين حزب اعتماد ملي در انتخابات مجلس، رسول منتجب‌نيا قائم مقام و سرليست اين حزب در نامه‌اي به سيد محمد خاتمي، از آنچه «مصادره» و «محاصره» خاتمي توسط تعدادي از اصلاح‌طلبان ناميد، انتقاد کرد و از او خواست ضمن پایان دادن به این مصادره و محاصره، یاران واقعی امام و دوستان دیرین را به عده‏ای که وی “آنان” خطابشان کرد، نفروشد و به همراه مهدي کروبي نقشي اساسي در ائتلاف و انسجام تمام نيروهاي اصلاح‌طلب و خط امامي ايفا کند.

قائم مقام اعتمادملی در این نامه که پس از انتخابات مجلس هشتم نوشته شده است، ضمن ابراز نارضایتی خود از جریانات غیراصلاح طلب و یادآوری نامه‏محرمانه ای که چندروز پیش از ارسال این نامه به خاتمی نوشته است، خطاب به رئیس جمهور پیشین کشورمان آورده است: خاتمي عزيز ظرفيت شما آن نيست كه در انتخابات رياست جمهوري و مجلس براي شكست يك نفر و پيروزي چند نفر هزينه شويد.

به نظر مي‌رسد انتشار این نامه اولین فشار هواداران كروبي براي خالي كردن ميدان انتخابات ریاست جمهوری آینده توسط خاتمي است.

متن کامل این نامه به نقل از سایت رسمی حزب اعتمادملی به شرح زیر است:

بسمه تعالي

برادر عزيز و بزرگوارم حجت الاسلام والمسلمين آقاي سيد محمد خاتمي

با سلام و عرض تبريک، اين نامه را مردي مي نويسد كه علي التحقيق تاكنون وامدار احدي جز ذات لايزال الهي و اولياء او نبوده و در تمامي مراحل حيات و نسبت به همه دوستان آنچه در توان خود بوده از حمايت و همكاري به كار برده است و زماني مي نويسد كه براي همه روشن شد كه رقباي سياسي هيچيك از اصلاح طلبان را برنمي تابند و اين نامه در پي نامه چهار صفحه اي خصوصي است كه چند روز پيش ارسال شد.

از اينكه چند تن از دوستان مخلص شما در ليست “ياران خاتمي” وجود نداشت چندان نگران نيستم. آنچه انگيزه من در نگارش اين نامه شد مصادره و محاصره كردن شخصيتي است كه با عنوان “فرزند امام” و با تلاش، ايثار و فداكاري جمعي از دوستان و در زمان فراهم شدن شرايط اجتماعي براي تحول سياسي، به مردم معرفي شد و در دوران هشت ساله دولت اصلاحات همان دوستان كه هيچگونه رانت و بهره مادي و اجتماعي از اصلاحات نبردند با تمام وجود از او و تفكر و دولتش دفاع كرده و مي كنند و تشكلي مقدس و مورد حمايت امام راحل كه بقول دوستان نوزده سال براي بقاء، دوام و گسترش آن از هرگونه بذل مال ، جان و حيثيت دريغ نورزيدم.

جناب خاتمي؛ من شما را بزرگتر از آن مي دانم كه در انحصار و محاصره چندين تن باشيد و ياران واقعي امام و دوستان ديرين و ريشه دار خود را به آنان بفروشيد و خود را هزينه آنها كنيد!

خاتمي عزيز ظرفيت شما آن نيست كه در انتخابات رياست جمهوري و مجلس براي شكست يك نفر و پيروزي چند نفر هزينه شويد. شما مي توانيد با معاضرت و همكاري چند تن چون آقايان كروبي و موسوي خوئيني خيل عظيم اصلاح طلبان را هدايت و جريان مردمي و خط امامي اصلاحات را مديريت كرده و براي هميشه آن را تثبيت نمائيد. چنانچه بارها به اينجانب و ساير دوستان قول و وعده داده ايد.

بنابراين، درخواست دوست مخلص شما آن است كه حصر را بشكنيد و به ظرفيت و جايگاه منيع خويش بنگريد و پرچم پرافتخار ادامه خط نوراني امام و تحقق آرمانهاي بلند آن قائد عظيم الشأن را همراه با برادران عزيز، لايق و مخلص خود چون كروبي به اهتزاز درآوريد و افراد و تشكل هاي سياسي را براي پيشگيري از خطرات و آفات تقويت كنيد ، در اين صورت توانسته ايد رسالت تاريخي خويش را ادا نمائيد و بي مهريها و كم لطفي ها نسبت به دوستان صديق شما ترميم و جبران خواهد شد.

والسلام
رسول منتجب نيا
دوم فروردين 1387

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates