29.03.2008

حذف فیلم ضداسلامي نماينده موقشنگ! از اینترنت

خُسن آقا: استدلال و منطق مسلمانان را می‌بینید!؟ بجای نقد فیلم دست به مسخره کردن سازنده آن می‌زنند (نماينده موقشنگ)، به این می گویند استدلال قوی!!!
بازتاب: نیویورک‌تایمز نوشت: رنگ مو‌هاي «گيرت وايلدرز» تا ريشه‌‌هاي شخصيت او عمق دارد؛ وايلدرز عضو ضد اسلامي‌ يک حزب جنجال‌آفرين در پارلمان هلند، بيش از دو دهه است که مو‌هاي سر خود را به رنگ تحريک‌کننده‌اي که برخي به آن «رنگ افراطي پلاتيني» مي‌گويند، درمي‌آورد.
كد خبر: ۸۲۷۲ تاريخ انتشار: ۱۲:۲۶ – ۱۰ فروردين ۱۳۸۷ تعداد بازديد: ۳۱۳۵

شرکت اينترنتي «لايو ليک» که ميزباني فيلم ضداسلامي‌ «فتنه»، ساخته نماينده دست راستي پارلمان هلند را به عهده داشت، اين فيلم موهن و ضد اسلامي‌ را از روي «سايت مركزي» خود برداشت.

به گزارش سرويس بين‌الملل «تابناك»، اين شركت مدعي شد، به خاطر ترس از خطر‌هايي که متوجه کارکنان اين مؤسسه بوده، نسبت به حذف فيلم اقدام كرده است.
گفتني است، نخست‌وزير هلند، اين فيلم را تقبيح و اتحاديه اروپا نيز انتشار آن را محكوم كرده است.
همچنين «بان کي مون»، دبير کل سازمان ملل متحد به اين فيلم واكنش نشان داده و نمايش آن را محکوم کرده و آن را از چهارچوب آزادي بيان خارج دانسته است.

در اين حال، روزنامه آمريکايي «نيويورک‌تايمز»، در شماره ويژه آخر هفته خود، گزارش مفصلي درباره سازنده اين فيلم منتشر کرد و نوشت: فيلم كوتاه و جنجالي نماينده پارلمان هلند که خودش آن را با اصرار، ضداسلامي ‌مي‌خواند، به رغم دارا نبودن كمترين استاندارد‌هاي حرف‌هاي و جذابيت‌‌هاي بصري، به موضوع روز گروه بزرگي از سياستمداران در سراسر جهان بدل شده است.

اين روزنامه افزود: رنگ مو‌هاي «گيرت وايلدرز» تا ريشه‌‌هاي شخصيت او عمق دارد؛ وايلدرز عضو ضد اسلامي‌ يک حزب جنجال‌آفرين در پارلمان هلند، بيش از دو دهه است که مو‌هاي سر خود را به رنگ تحريک‌کننده‌اي که برخي به آن «رنگ افراطي پلاتيني» مي‌گويند، درمي‌آورد و همين مشخصه، او را در ميان يک جمعيت به راحتي قابل تفکيک مي‌کند. هرچند به باور اين روزنامه، اين كار براي کسي که هر از گاهي مورد تهديد مسلمانان قرار مي‌گيرد، چندان منطقي به نظر نمي‌رسد.

اما وايلدرز، شغل و حزب جديد سياسي خود را بر پايه اظهارنظر‌هاي خطرناک و عجيب و غريبي بنا کرده است که از مدل و رنگ موي سر او تا سخنان ضداسلامي‌اش را در برمي‌گيرد.

او در مصاحبه‌اي که تنها چند روز پيش از انتشار فيلم حساسش درباره قرآن با او انجام شد، به نصيحت‌‌هايي اشاره کرده است که سال‌ها پيش، از سوي سياستمداران درباره چگونگي رسيدن به پيشرفت و موفقيت در سياست دريافت کرده بود.

به او گفته شده بود که «نخست بايد سخنان خود را درباره دين اسلام معتدل و ملايم کند، سپس رنگ موي احمقانه خود را تغيير دهد»، اما وايلدرز که به هيچ يک از راهنمايي‌‌ها توجه نکرده است، مي‌گويد: «حتي اگر مردم به من فشار وارد آورند، من کاملاَ مخالف سخن آنان عمل مي‌کنم.»

اين روز‌ها، نام وايلدرز ۴۴ ساله به خاطر يک فيلم ده تا پانزده دقيقه‌اي که به گفته خودش در آن، کتاب قرآن را منشأ الهام‌گيري براي حملات تروريستي و ديگر خشونت‌‌ها معرفي کرده است، در نشريه‌‌هاي گوناگون زياد به چشم مي‌خورد.

وايلدرز که هميشه کتاب قرآن را با کتاب «نبرد من» هيتلر برابر مي‌داند، ادعا مي‌كند: قرآن بايد در هلند ممنوع اعلام شود.

رهبران مسلمان ميانه‌روي هلند همچون محمد ربايي، سخنگوي شوراي مراکشي هلند، از ديدگاه وايلدرز نسبت به اسلام و پيامبر آن ابراز خشم مي‌کنند.

ربايي درباره اين گفته وايلدرز مي‌گويد: «اگر اجازه داشته باشم احساس خود را راحت بيان کنم، به نظرم وايلدرز کمي ‌مجنون است، زيرا با کسي به نبرد برخاسته که چهارده قرن پيش، زندگي مي‌کرده است، نه در زمان ما.»

برخي هلندي‌‌ها، فيلم موهن وايلدرز را که «فتنه» نام دارد و پيشتر در برخي شهر‌هاي هلند درباره آن به مقامات پليس شکايت شده است، يک جرم نفرت برانگيز بالقوه تلقي کرده‌اند و از اين نگرانند که اظهارنظر‌هاي پيشين او به همراه نمايش فيلم جديدش، گروه‌‌هاي مذهبي را در برابر يکديگر قرار دهد و موجب رشد و پرورش تبعيض در جامعه شود.

از سوي ديگر، طرفداران وايلدرز مي‌گويند: او از ارزش‌‌هاي سنتي هلند حمايت مي‌کند، اما منتقدان او که تعدادشان هم کم نيست، بر اين باورند كه او يک افراطي دست راستي کنترل ناشدني است که خوشنامي ‌کشورشان را به خاطر منافع سياسي خود به خطر مي‌اندازد.

وايلدرز که تحت حفاظت دايمي ‌مأموران پليس قرار دارد و در مکاني مخفي زندگي مي‌کند، تاکنون تهديد نشده است.

او حتي تحت‌تأثير هلندي‌‌هايي که در کشور‌هاي ديگر زندگي مي‌کنند هم قرار نگرفته است. برخي از آنان نگرانند نمايش اين فيلم، مانند ماجراي انتشار کاريکاتور‌هاي پيامبر مسلمانان در دانمارک، زندگي را به کامشان تلخ کند.
«مکسيم ور‌هاگن»، وزير امور خارجه هلند، به يک خبرنگار در تلويزيون دولتي هلند گفته است: پخش اين فيلم را «حرکتي غير مسئولانه» مي‌داند، زيرا اين كار مي‌تواند شرکت‌‌هاي هلندي، سربازان هلندي و شهروندان هلندي را در معرض خطر قرار دهد.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates