30.03.2008

مقتدی صدر:در ديداري كه سال گذشته با رهبر ايران داشتم، به آيت‌الله خامنه‌اي گفته‌ام كه به اقدامات سياسی و نظامی ايران در عراق پايان دهد

بازتاب: مقتدی صدر، روحاني جوان عراقي و رهبر گروه نظامي جيش‌المهدی، در سخناني گستاخانه كه شب گذشته از شبكه الجزيره پخش شد، اظهار كرد، در ديداري كه سال گذشته با رهبر ايران داشتم، به آيت‌الله خامنه‌اي گفته‌ام كه به اقدامات سياسی و نظامی ايران در عراق پايان دهد.
كد خبر: ۸۳۱۸ تاريخ انتشار: ۱۵:۲۶ – ۱۱ فروردين ۱۳۸۷ تعداد بازديد: ۱۱۴۷۵

مقتدی صدر، روحاني جوان عراقي و رهبر گروه نظامي جيش‌المهدی، در سخناني گستاخانه كه شب گذشته از شبكه الجزيره پخش شد، اظهار كرد، در ديداري كه سال گذشته با رهبر ايران داشتم، به آيت‌الله خامنه‌اي گفته‌ام كه به اقدامات سياسی و نظامی ايران در عراق پايان دهد.

به گزارش خبرنگار تابناك، گفت‌وگوي صدر با شبكه الجزيره كه گويا مدتي پيش ضبط شده بود، در شرايطي شب گذشته پخش شد كه تحركات گروه شبه نظامي منتسب به وي در روزهاي گذشته پس از 6 ماه آرامش نسبي در عراق، بار ديگر اين كشور را به آشوب كشاندند، به گونه اي كه طبق اعلام منابع عراقي در اين هفته قريب 2500 تن كشته يا زخمي شده‌اند.

مقتدي در اين گفت‌وگو شبه نظاميان و هواداران خود را به مقاومت فرا خواند و گفت: هدف نهايی جيش‌المهدی آزادی عراق از دست اشغالگران است. چون تاثيرحضور نيروهای آمريکايی در عراق از حکومت صدام حسين و حزب بعث منفی تر است.

در خلال مصاحبه برنامه «حوار مفتوح» غسان‌ بن جدو، مجري اين شبكه از وي پرسيد: برخي مدعيند شما در عراق، برنامه‌هاي ايران را در عراق اجرا مي‌كنيد.
مقتدي صدر در پاسخ، با رد اين موضوع گفت: من در ديداري كه سال گذشته با رهبر ايران داشتم، ايشان را نصيحت كردم، ببخشيد يادآور شدم كه با اهداف «سياسی و نظامی» دولت ايران در عراق موافق نيستم و ايران بايد به اين دخالتها پايان دهد.

گستاخي مقتدي صدر در حالي است كه تندترين اتهام آمريکا به ايران، اتهام دادن اسلحه و پول به گروه مقتدی صدر است و رسانه‌هاي غربي هر از چندگاه براي تضعيف ايران مدعي سفر مقتدي به ايران مي‌شوند. ايران كه متحد جدي دولت مردمي عراق است، همواره با اين تحركات طيف‌هاي تندرو كه نتيجه اقدامات آنان صرفا تضعيف دولت و مردم عراق و بهانه‌جويي اشغالگران عراق است، مخالف بوده و همواره اين اتهامات را رد کرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates