25.04.2008

«شليک کشتی آمريکايی به سوی دو قايق در خلیج فارس»

رادیوفردا: آمريکا می گويد که يک کشتی باری تحت اجاره وزارت دفاع این کشور برای جلوگيری از نزديک شدن دو قايق که به نظر می رسيد ايرانی باشند، به سوی آنها شليک کرده است.

ناخدا دوم ليديا روبرتسون، سخنگوی فرماندهی ناوگان پنجم آمريکا، گفت:«اگر آنها مقرارت موجود در اين باره را رعايت می کردند می شد از بروز اتفاق جلوگيری کرد».

اين حادثه در روز پنجشنبه حدود ساعت هشت بامداد به وقت محلی و هنگامی رخ داد که کشتی وستوارد ونچر در حال حرکت بسوی شمال در آبهای بين المللی در خليج فارس بود و دوقايق به آن نزديک شده و به پيام های راديويی آن پاسخ ندادند.

به گفته این مقام نیروی دریایی آمریکا این دوقایق ناشناس کوشیدند تا به کشتی نزدیک وستوارد ونچر نزدیک شوند، خدمه این کشتی ابتدا اقدام به شلیک منور اخطار کردند. اما این قایق ها به نزدیک شدن خود ادامه دادند.

نيروی دريايی ايالات متحده در همین زمینه بیست و سوم فروردین از نزديک شدن سه قايق تندرو به يک ناو گشتی آمريکايی در خليج فارس خبر داده بود.

شبکه تلويزيونی سی ان ان و به نقل از منابعی که نامشان فاش نشده است، گزارش داده بود که قايق های ايرانی تا ۲۰۰ متری ناو آمريکايی تايفون پيش رفته اند.

نتان کريستين سن، يکی از سخنگويان ناوگان پنجم آمريکا در بحرين، همچنين گفته بود:«ناو جنگی تايفون در حال گشت زنی در شمال خليج فارس بود که سه قايق تندرو، که هويت آنها نامشخص بوده، به آن نزديک شده اند، که پس از شليک اخطار توسط ناو آمريکايی، دور شده اند»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates