28.04.2008

درگیری های شدید در بغداد

بی‌بی‌سی: به گفته ارتش آمریکا 38 پیکارجوی شیعه در جریان درگیری های سنگین دو روز گذشته در بغداد، پایتخت عراق، کشته شده اند.

مارک چیدل، یکی از سخنگویان ارتش آمریکا، به بی بی سی گفت که عملیات مشترک دولت و ارتش در شهرک صدر در جریان است تا به گفته او این منطقه را از مجرمان پاک سازی کند و از حملات موشکی به منطقه سبز بغداد جلوگیری کند.

در یکی از درگیری های دو روز گذشته که توسط تانک های آمریکایی صورت گرفت، بیست و دو پیکارجو کشته شدند. این حمله برای جلوگیری از حمله به یک پاسگاه بازرسی صورت گرفته است.

اغلب درگیری های گزارش شده در شهرک صدر، پایگاه اصلی مقتدی صدر، روحانی تندوری شیعه عراقی بوده است.

پیکارجویان در جریان توفان شن روز یکشنبه (27 آوریل)، حملات خود را آغاز کردند که منجر به خشونت بارترین زد و خوردهای چند هفته اخیر شد.

تعداد زیادی پاسگاه بازرسی در این درگیری هدف حمله قرار گرفتند و به منطقه محافظت شده بغداد موسوم به منطقه سبز نیز حمله شده است.

ساکنان محلی در جریان این حملات از منزل های خود خارج نشده اند و عملیات هوایی نظامیان آمریکا به خاطر توفان شن و همچنین حملات خمپاره ای پیکارجویان با مشکل روبرو شد.

منطقه سبز، که ادارات دولتی و سفارتخانه های خارجی در آن واقع شده است، تا ساعات اولیه صبح امروز همچنان هدف حملات موشکی و خمپاره ای پیکارجویان قرار داشت.

مقامات عراقی و آمریکایی عناصر یاغی سپاه مهدی را مسبب حملات اخیر اعلام کرده اند. نیروهای شبه نظامی سپاه مهدی به مقتدی صدر وفادار هستند.

نوری مالکی، نخست وزیر عراق، گفته است که می خواهد همه پیکارجویانی را که در محدوده خارج از کنترل دولت مرکزی فعالیت می کنند، خلع سلاح کند.

بیش از 400 نفر در هفته های اخیر در شهرک صدر کشته شده اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates