26.05.2008

اخطار دادگاه به روزنامه ایران درباره دانشگاه آزاد: قانون‌گریزی جدید در «ایران»؛ بولتن ضعیفی که دو سال قبل روزنامه بود!

شهاب‌نیوز ـ در حالی که روزنامه دولتی «ایران» پس از شکایت دانشگاه آزاد به شدت بر حجم حملات سیاسی و تبلیغات منفی خود افزوده است؛ دستگاه قضایی این روزنامه را مکلف کرد تا زمان نهایی شدن مرحله تحقیقات از انتشار هر مطلب دیگری علیه دانشگاه آزاد خودداری کند.

به گزارش شهاب‌نیوز، شعبه دوم بازپرسی دادسرای كاركنان دولت روز یک‌شنبه طی ابلاغیه‌ای خطاب به مدیر مسوول این روزنامه با استناد به ماده ‪ ۳۱‬قانون مطبوعات تاکید کرد که روزنامه ایران با توجه به شكایت دانشگاه آزاد اسلامی، حق ندارد تا زمانیكه پرونده در مرحله تحقیق و رسیدگی است مطلبی را در خصوص موضوع مورد بحث منتشر نماید.

بازپرس صادقیان با تاکید بر این که روزنامه ایران در این مدت از قانون مذكور تخطی كرده است، آورده: در صورت ادامه این روند بر اساس مقررات با روزنامه ایران برخورد خواهد شد.

روزنامه معتبر «ایران» که ارگان رسمی دولت است طی دو سال اخیر متاسفانه به سطح یک بولتن سیاسی آن هم از نوع غیرحرفه‌ای تنزل پیدا کرده است. برخی دوستداران دولت نهم هشدار داده‌اند اقدامات غیرحرفه‌ای مدیر مسئول بی‌تجربه این روزنامه یکی از عوامل مهمی است که رابطه میان دولت و رسانه‌ها را تخریب می‌کند.

دفاعیات شعاری این روزنامه از دولت که غالباً با حملات تند و زننده به منتقدان همراه است و انتشار اخبار تحریف ‌‌شده و جهت‌دار نیز باعث گشته که آسیب‌های شدیدی به وجهه و اعتبار کابینه وارد آید. این در حالی است که اغلب خبرنگاران و روزنامه‌نگاران مجرب و خوشنام شاغل در این روزنامه مخالف چنین عملکردی هستند و حتی عملکرد برخی مدیران این روزنامه را نباید به حساب دولت یا دستگاه‌هایی مانند وزارت ارشاد واریز کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates