26.05.2008

بازداشت ۱۲ کارگر نیشکر هفت تپه و ادامه اعتراضات کارگران

خبرنامه امیرکبیر: بنابه گزارشهای رسیده از شوش ، کارگران نیشکر هفت تپه اعتراضات خود را مجددا در مقابل فرماندارس شوش آغاز کردند.

صبح امروز تعداد زیادی از کارگران خود را به مقابل فرمانداری شوش رسانده و اعتراضات خود را آغاز کردند. کارگران در شعارهایی که می دادند، نسبت به بی عملی و وعده هایی که بارها به آنها داده شده و محقق نگردیده اعتراض می کردند. کارگران معترض با سر دادن شعارهای مانند: فرمانار بی کفایت استعفا استعفا/ نیروی انتظامی خجالت خجالت/حقوق ماهیانه حق مسلم ماست/ معیشت و زندگی حق مسلم ماست/ کارگر می میرد ذلت نمی پذیرد/ فرمانار مرکت باد، فرمانار ننکت باد به حرکتهای اعتراضی خود ادامه دادند.

هم چنین نیروهای امنیتی و گارد ویژه به کارگران معترض در مقابل فرمانداری شوش یورش بردند و در حدود ۱۲ کارگر را دستگیر کرده و به نقطه نامعلومی منتقل کردند. رفتار این نیروها با کارگران هنگام دستگیری وحشیانه بوده است . بعد از این یورش کارگران در سطح شهر پراکنده شدند. آن ها می گویند مصصم هستند که به اعتراضات تا رسیدن به خواسته های خود ادامه دهند. نیروهای گارد ویژه و امنیتی و انتظامی مجددا با خودروهای خود در سطح شهر به حرکت در آمده اند و با مانور دادن سعی در ایجاد رعب و حشت دارند.

خواسته های کارگران اعتصاب کننده نیشکر هفت تپه به قرار زیر می باشد:
پرداخت حقوق معوقه ٣ ماه اخیر
پایان دادن به پرونده سازیها و احضار فعالین کارگری به دادگاه انقلاب
برکناری مدیر عامل شرکت یعقوب شفیعی و همچنین اعضای هیئت مدیره این شرکت
برکناری رئیس حراست شرکت فردی بنام زیوداری که در سرکوب، جاسوسی و پرونده سازی علیه کارگران نقش مستقیم دارد.

فعالین حقوق بشرو دموکراسی در ایران

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates