28.05.2008

وزير اطلاعات انفجار خودرویی را در تهران تاييد کرد

رادیوفردا: وزير اطلاعات ايران، سه روز بعد از انتشارشایعه انفجار يک بمب کارگذاشته شده در يک خودرو در منطقه غرب تهران، اين خبر را تاييد کرد.

به گزارش خبرگزاري های داخلی ايران، غلامحسين محسنی اژه ای، وزير اطلاعات ايران، صبح روز چهارشنبه هشتم خرداد ماه، پس از پايان نشست هفتگی هيئت دولت در پاسخ به خبرنگارانی که در باره انفجار يک خودروی بمب گذاری ده درغرب تهران پرسيدند گفت: «من از جزئيات اين مساله اطلاعی ندارم. متهم آن نيز دست ما نيست، ولی چنين مطلبی اتفاق افتاده و چون متهم دست ما نيست، من از جزئيات اطلاعی ندارم.»

روز دوشنبه، ششم خرداد ماه، خبرگزاری فارس، از انفجار يک خودوری بمب گذاری شده در غرب تهران خبر داد.

در آن خبر آمده بود: «در اين انفجار خودرو مورد نظر به کلی منهدم و شيشه ساختمان های اطراف نيز شکسته شد.»

«من از جزئيات اين مساله اطلاعی ندارم. متهم آن نيز دست ما نيست، ولی چنين مطلبی اتفاق افتاده و چون متهم دست ما نيست، من از جزئيات اطلاعی ندارم.»
وزیر اطلاعات
خبرگزار فارس همچنين به نقل از يک منبع آگاه خبر داده بود که نيروهای امنيتی يک نفر را در رابطه با اين انفجار دستگير کرده اند.

خبر انفجار بمب در تهران همچنین در چند سایت غیر رسمی هم منتشر شده بود. اما تا امروز، هیچ یک از مقام های رسمی جمهوری اسلامی ایران این خبر را تایید نکرده بودند.

اتهامات علیه آمریکا

وزارت اطلاعات ايران روز شنبه ۲۸ ارديبهشت ماه، با انتشار يک اطلاعيه رسمی، آمريکا را به «تجهيز، پشتيبانی و آموزش يک گروه تروريستی برای خرابکاری در ايران» متهم کرد.

وزارت اطلاعات ايران همچنين اعلام کرد که اعضای اين گروه را دستگير کرده است و آن ها در جريان بازجويی ها اعتراف کرده اند که قصد بمب گذاری در تهران، رشت و چند نقطه ديگر ايران را هم داشته اند.

آمريکا، بريتانيا و اسرائيل هنوز به اين اتهام وزارت اطلاعات ايران واکنشی نشان نداده اند. اما در برخی موارد مشابه قبلی اين کشورها اتهام دست داشتن در عمليات تروريستی در داخل خاک ايران را رد کرده بودند.

وزارت اطلاعات همچنين آنچه را که «گروهی تروريستی» خوانده بود، عامل حادثه انفجار در حسينه سيدالشهدای شيراز معرفی کرد.

شامگاه شنبه ۲۴ فروردين در جريان برگزاری يک مراسم مذهبی توسط «کانون فرهنگی ره پويان وصال» در حسينيه سيد الشهدای شهر شيراز انفجاری رخ داد که در نتيجه آن ۱۴ نفر کشته و حدود ۲۰۰ نفر مجروح شدند.

شورای امنيت کشور، به رياست وزير کشور، ابنتدا طی يک بيانيه رسمی علت اين انفجار را منفجر شدن مهمات باقی مانده از جنگ در يک نمايشگاه واقع در حسينيه اعلام کرد و احتمال عمدی بودن آن را رد کرده بود.

روابط پرتنش

این نخستین بار نیست که ایران و آمریکا طی سه دهه رابطه پر تنش خود، یکدیگر را در به حمایت از تروریسم متهم می کنند.

ايران در بهار سال ۸۴، در پی بروز نا آرامی در اهواز و سيستان و بلوچستان، و سپس انفجار پياپی بمب در اين دو استان مرزی که باعث کشته و مجروح شدن تعدادی از شهروندان ایرانی شد، چندين بار آمريکا و بريتانيا را به حمايت از گروه های جدايی طلب و گروه های تروريستی ديگر برای ايجاد تنش در ايران متهم کرد.ايران در بهار سال ۸۴، در پی بروز نا آرامی در اهواز و سيستان و بلوچستان، و سپس انفجار پياپی بمب در اين دو استان مرزی که باعث کشته و مجروح شدن تعدادی از شهروندان ایرانی شد، چندين بار آمريکا و بريتانيا را به حمايت از گروه های جدايی طلب و گروه های تروريستی ديگر برای ايجاد تنش در ايران متهم کرد.

ايران همچنين اسفند ماه سال ۸۴ پس از آنکه گروهی به نام جند الله به رهبری عبد المالک ريگی مسئوليت کشتار ۲۲ نفر از مسافران جاده زاهدان به زابل را به عهده گرفت، آمريکا را به حمايت از اين گروه متهم کرد.

چند ماه بعد، در پی ادامه ناآرامی ها در کرمان و قتل ۱۱ سرنشين خودروهای عبوری از جاده کرمان به بم، باز هم ايران، آمريکا را متهم به دست داشتن در اين حادثه کرد.

آمريکا و بريتانيا در همه اين موارد، اتهامات را رد کرده و آنها را بی اساس خوانده اند.

در مقابل، آمريکا نيز همواره جمهوری اسلامی ايران را به حمايت از گروه های تروريستی متهم می کند.

آمريکا از زمان حمله به عراق در سال ۲۰۰۳، به طور پياپی ايران را متهم به دامن زدن به خشونت ها در عراق کرده است.

اما ايران همواره اين اتهامات را رد می کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates