29.05.2008

نزدیک شدن زمان عزیمت جنتی به جهنم

عصرایران: استعفای جنتی از امامت جمعه تهران؟
خطبه های آیت الله جنتی در سالهای اخیر مورد انتقادات بسیاری واقع شده است و حتی در مواردی همچون نقل خواب یک راننده تاکسی و یا چگونگی عذاب زنان گناهکار ، سیما ناگزیر به حذف بخش مذکور گردیده بود.
عصرایران – با اعلام حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان خطیب جمعه این هفته تهران بر احتمال پذیرش استعفای آیت الله جنتی افزوده شده است.

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار عصرایران با اشاره به اینکه خطبای جمعه تهران همه هفته بر اساس نوبت متداول در نمازجمعه حاضر می شوند اما در موارد اضطراری گاه شاهد جابجایی در این خصوص بوده ایم ، افزود: عدم حضور آیت الله جنتی در نماز جمعه 27 اردیبهشت به علت حضور وی در سفر پاکستان تعبیر شده بود اما سوم خرداد نیز آیت الله جنتی به نماز جمعه نیامد که این موضوع در خطبه های آیت الله خاتمی نیز به کنایه مطرح شد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اعلام حضور آیت الله هاشمی در نمازجمعه این هفته تهران، این سومین هفته ای است که آیت الله جنتی غیبت کرده و این موضوع کم سابقه است.

این منبع مطلع با یادآوری اینکه حتی در ایام نزدیک به انتخابات که به دلیل بررسی صلاحیت ها ،آیت الله جنتی نوبت خود را جابجا کرده بود و به زودی این نوبت جبران شد ، افزود: آیت الله جنتی مدتهاست که به علت کهولت سن و تعدد اشتغالات خواستار کناره گیری از امامت جمعه تهران است و حتی این موضوع را در اولین نمازجمعه پس از انتصاب سید احمد خاتمی نیز در خطبه های خود رسما مطرح ساخت.

به گفته وی استعفای آیت الله یزدی از امامت جمعه تهران نیز روال مشابهی را طی کرده بود و بدون آنکه رسانه ای شود ایشان به دلیل کسالت جسمی به مرور از حضور در نمازجمعه خودداری کردند و خبر استعفای ایشان بسیار بعد از تحقق عملی آن تایید شد.

گفتنی است خطبه های آیت الله جنتی در سالهای اخیر مورد انتقادات بسیاری واقع شده است و حتی در مواردی همچون نقل خواب یک راننده تاکسی و یا چگونگی عذاب زنان گناهکار ، سیما ناگزیر به حذف بخش مذکور گردیده بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates