30.05.2008

حمله مرگبار پژاک به نفرات سپاه و نیروی انتظامی

بی‌بی‌سی: ظهر امروز (پنجشنبه) در شهر کردنشین سردشت در استان آذربایجان غربی، اجساد شش تن از نفرات سپاه پاسداران و دو تن از مأموران نیروی انتظامی ایران که به دست چریکهای گروه کرد پژاک کشته شده بودند طی مراسمی تشییع و برای خاکسپاری به زادگاههایشان فرستاده شد.

دو مأمور هنگ مرزی نیروی انتظامی که جسدشان امروز در سردشت تشییع شد، آن گونه که در گزارشها آمده، بامداد چهارشنبه جان خود را بر اثر انفجار مین که به صورت تله انفجاری بر مسیر خودروی آنها در نزدیکی روستای دوله تو از توابع شهرستان سردشت کار گذاشته شده بود از دست دادند.

شش کشته شده دیگر که از نفرات سپاه پاسداران بودند، بنابر گزارشها، شب گذشته (چهارشنبه شب) هدف حمله غافلگیرانه چریکهای پژاک در دره آلواتان در شهرستان سردشت شدند.

دو روز پیش (سه شنبه) نیز اجساد دو افسر و یک پاسدار وظیفه لشکر‪ ۳۱‬عاشورای سپاه پاسداران استان آذربایجان شرقی در تبریز تشییع شد که طی درگیری با چریکهای پژاک کشته شده بودند.

این لشکر بیش از یک سال و نیم است که مأمور عملیات علیه پژاک در شمال غرب ایران شده است.

منابع کرد خبر داده اند که از سه شنبه گذشته درگیری جداگانه ای در شهرستان ماکو در شمال استان آذربایجان غربی میان چریکهای پژاک و سپاه پاسداران آغاز شده است که هنوز ادامه دارد.

امروز همزمان با تشییع جنازه شش سپاهی و دو مرزبان ایرانی در سردشت، منابع کرد گزارش دادند که سپاه پاسداران ایران به تلافی حملات دیروز پژاک، شش روستا را در کوهستان قندیل در کردستان عراق که گمان می رود پناهگاه نفرات پژاک باشند هدف آتش توپخانه قرار داده است.

بنابر گزارشها، حملات توپخانه ایران حدود ساعت یازده بامداد امروز رخ داده و همین روستاها در روزهای گذشته نیز هدف حمله ایران قرار گرفته بودند.

کوهستان قندیل و برخی دیگر از مناطق همجوار ایران در کردستان عراق، طی یکی دو سال گذشته بارها هدف آتشبار توپخانه سپاه پاسداران ایران بوده که در مواردی به متواری و بیخانمان شدن ساکنان روستاهای مرزی انجامیده است.

کوهستان قندیل که در منطقه تلاقی مرزهای ایران، ترکیه و عراق قرار دارد، پناهگاه حزب ترکیه ای کارگران کردستان (پ ک ک) و شاخه ایرانی آن، حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) به شمار می رود.

همزمان با ایران، ارتش ترکیه نیز بارها این کوهستان و نواحی همجوار خاک خود در کردستان عراق را هدف آتشبار توپخانه و بمباران هوایی قرار داده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates