30.05.2008

ممنوعیت آرايش فشن در تهران

خُسن آقا: آریش موی سر هم از این به بعد زیر زمینی خواهد شد، اگر رژیم توانسته بود از این غلط ها بکند، در این 30 سال کرده بود، تازه این نسل زیر دست آخوند هم پروش یافته با این حال از نسل قبلی بی پروا تر و با شهامت تر است
پیک ایران: رئيس اتحاديه صنف آرايشگاه هاي مردانه شهر تهران گفت: تاکنون تقريبا تمام آرايشگاه‌هاي سطح شهر بخشنامه منع پيرايش غربي و فشن مردان و همچنين برداشتن ابروي پسران را دريافت کرده اند البته شايد اداره پست هنوز اين بخش نامه را به دست برخي از آن ها نرسانده باشد.
به گزارش برنا، به تازگي بخشنامه اي از سوي اتحاديه صنف آرايشگاه هاي مردانه در پايتخت ابلاغ شده است که بنابر آن تمامي آرايشگران را، از کوتاه کردن موي مردها طبق مدل هاي نامناسب و همچنين پيرايش خلاف عرف و هرگونه پيرايش ابرو براي پسران منع مي‌کند.
نصيري، رئيس اتحاديه صنف آرايشگاه هاي مردانه شهر تهران در گفتگو با خبرنگار ما با تائيد ابلاغ اين بخشنامه گفت: به دنبال اجراي طرح امنيت اجتماعي، نيروي پليس شهر تهران از مجمع صنفي آرايشگاه هاي مردانه تعهدنامه اي گرفته است تا ديگر مدل هاي نامناسب را به مشتري ها عرضه نکند.
گفته نصيري در حالي است که امروز در بسياري از آرايشگاه‌هاي مردانه مدل هاي فشن و وارداتي چه به خواست مشتري و چه به پيشنهاد آرايشگر عرضه مي شوند و مشتري ها نيز معمولا به خواست خودشان و با رضايت از اين مدل ها استقبال مي کنند!
نصيري در ادامه اظهار داشت: تاکنون تقريبا تمام آرايشگاه‌هاي سطح شهر اين بخشنامه را دريافت کرده اند و شايد اداره پست هنوز اين بخش نامه را به دست برخي از آن ها نرسانده باشد.
رئيس اتحاديه صنف آرايشگاه هاي مردانه شهر تهران همچنين با اعلام قيمت يک پيرايش ساده براي مردان اظهار کرد: اتحاديه بالاترين قيمت يک پيرايش ساده براي آقايان را 1800 تا دو هزار تومان اعلام کرده است؛ اما اگر پيرايش مردان به همراه شستشو و خشک کردن مو همراه باشد اين ميزان تا سقف 4 هزار تومان نيز افزايش مي يابد اما قطعا نبايد آرايشگران از اين ميزان مبلغ بيشتري را دريافت کنند.
اين در حالي است که حميد آدرسي يکي از آرايشگران مرد در گفت و گو با برنا درباره قيمت پيرايش در تهران مي‌گويد: قيمت اصلاح آقايان در “نازل‌ترين شکل” دو هزار تومان است اما اين مبلغ تا سقف بي‌نهايت مي‌تواند پيش برود به طوري که امروز در برخي آرايشگاه‌هاي بالاي شهر آرايشگران از مشتري تا مبلغ 60 و يا 70 هزار تومان نيز دستمزد دريافت مي‌کنند.
وي درباره بالا بودن هزينه پيرايش در بالاي شهر اضافه مي‌کند: علت اين مسئله واضح است، آرايشگر مبلغ بيشتري براي تهيه مغازه‌اش پرداخته است و بايد اين مبلغ را از جايي تامين کند و از طرفي در اين آرايشگاه‌ها معمولا مشتري عکس خود را به آرايشگر مي‌دهد و سپس با اسکن آن در کامپيوتر ِ آرايشگاه، مدل‌هاي مختلف روي سرش امتحان مي‌شود و بعد مشتري بهترين مدلي را مورد دلخواهش است، انتخاب مي‌کند و از آرايشگر مي‌خواهد تا موهايش را به همان شکل کوتاه کند؛ آرايشگر تقريبا مبلغي بالغ بر 10 هزار تومان -کمترين قيمت آن- از مشتري براي همين تعيين مدل دريافت مي‌کند.
وي در ادامه اظهار داشت: قيمت‌هاي بالا دليل بر ارائه کار بهتر نيست بلکه در بيشتر موارد براي محل آرايشگاه و تامين هزينه‌اي است که صاحب ملک صرف دکوراسيون آرايشگاه خود کرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates