28.06.2008

آمریکایی ها با کمک ریاضی در عراق می جنگند

» خبرگزاری «نووستی :

مسکو، 7 تیر، خبرگزاری «نووستی»/ نیروهای عملیاتی ارتش آمریکا تحت عنوان Task Force Odin به طور فعالی از سیستم های تحلیلی Constant Hawk برای کشف مواد منفجره دست سازی که در مسیر کاروان های نظامی قرار دارند استفاده می کنند.

به گزارش Strategy Page تقریبا یک سال پیش برای اولین بار اطلاعاتی از طرح محرمانه Odin در مطبوعات غربی منتشر شد. در آن زمان نمایندگان ارتش آمریکا ایجاد نیروهای عملیاتی را تایید کرده اما با اشاره به سری بودن آنها از ذکر جزئیات دیگری در باره آنها خودداری نمودند.

در عین حال به خبرنگاران بخش هایی از یک فیلم که توسط دوربین مادون قرمزی که در دماغه یک هلیکوپتر AH-64 Apache نصب شده بود را به نمایش گذاشتند که گروهی از تروریستانی که در کمین نشسته بودند را نشان می داد.

در همین حال به گفته کارشناسان آمریکایی استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و هلی کوپترهای برای کشف بمب، مواد منفجره و کمینگاه ها فقط بخش ظاهری هدف از طرح Odin است که ارتش آمریکا آن را به عنوان موفقیت خود به نمایش می گذارد.

روش های تحلیلی به طور گسترده ای در زمینه های علمی، اقتصادی و انتظامی موارد استفاده دارد و حال از این روش در نیروهای مسلح و ارتش هم بهره برداری می شود. سیستم Constant Hawk با کمک دوربین مخصوصی که هم بر روی اجسام پرنده و هم بر روز مراکز زمینی نصب می شود، اوضاع محیط اطراف را تحت کنترل داشته و هدف آن انحراف از مدل های رفتاریست. در صورت اندک تغییراتی نظارت به طور دقیقتری انجام می شود که اجازه می دهد به موقع هزاران بمب دست ساز و موارد کمین تروریستان را فاش سازد.

دیگر روش ریاضی که از تحلیل ها هم جلوتر است، به طور گسترده ای در عراق برای کشف مین گذاران و محل اختفای آنها و مناطقی که احتمال انجام عملیات تروریستی در آنها بیشتر است استفاده می شود.

تحلیلگران ارتش به طور دائمی در حال تنظیم پیشبینی های در خصوص سطح فعالیت خرابکاران هستند که برای تعیین مسیر حرکت نیروها در نظر گرفته شده و اجازه می دهد که تدابیر لازم برای جلوگیری از وقوع عملیات تروریستی اتخاذ گردد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates