29.06.2008

عملیات 400 میلیون دلاری آمریکا در ایران

بی بی سی: بر اساس مقاله روز یکشنبه هفته نامه نیویورکر رهبران کنگره آمریکا اواخر سال گذشته با درخواست مالی جورج بوش برای گسترش قابل توجه عملیات مخفیانه به منظور بی ثبات کردن حکومت ایران موافقت کردند.

این مقاله که توسط سیمور هرش نوشته شده مبتنی بر سند بسیار محرمانه “یافته ریاست جمهوری” است که توسط جورج بوش امضا شده که بر اساس قانون باید به اطلاع رهبران هر دو حزب کنگره آمریکا برسد.

سیمور هرش به نقل از فردی که با این پروژه آشنا بوده می نویسد هدف از این سند “تضعیف بلندپروازی های اتمی ایران و تلاش برای تضعیف حکومت از طریق تغییر رژیم است.”

همکاری با گروه های مخالف و انتقال پول به آنها بخشی از این پروژه است.

این مقاله به نقل از منابع کنونی و پیشین نظامی، اطلاعاتی و نیز کنگره می افزاید تقاضای 400 میلیون دلاری بوش برای بسط عملیات پنهانی علیه حکومت ایران به تایید رهبران کنگره رسید.

به نوشته سیمور هرش عملیات مخفیانه علیه ایران جدید نیست و نیروهای عملیاتی ویژه آمریکا از سال گذشته تاکنون در مناطق مرزی جنوب عراق فعال بوده اند.

این فعالیت ها شامل دستگیری اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران، انتقال و بازجویی آنها در عراق و جستجوی “اهداف بسیار ارزشمند” به منظور دستگیری و یا کشتن بوده است.

به نوشته سیمور هرش میزان و وسعت این گونه فعالیت ها که سازمان سیا نیز در آن شرکت دارد، بطور قابل توجهی گسترش یافته است.

اما بر اساس این مقاله برخی از این اقدامات مشخصا در سند “یافته ریاست جمهوری” نیامده و مورد مخالفت برخی اعضای کنگره بوده است.

رابرت بائر مامور سابق سیا گفته است جند الله یکی از گروه هایی است که از حمایت آمریکا بهره مند است.

اما ولی نصر کارشناس شورای روابط خارجی به هرش گفته جندالله سازمانی خشن و شریر است.

این مقاله تاکید می کند حمایت آمریکا از مخالفان حکومت ایران ممکن است به سرکوب خشونت آمیز دگراندیشان بیانجامد که این به نوبه خود بهانه ای به جورج بوش برای حمله به ایران می دهد.

هیچ یک از رهبران دمکرات کنگره آمریکا حاضر نشده اند که در این زمینه با سیمور هرش گفتگو کنند.

سیمور هرش طی چند سال گذشته طی مقالات متعددی خبر از برنامه ریزی جورج بوش برای حمله به ایران داده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates