29.06.2008

هشدار هاشمی به آمریکا و اسرائیل درباره حمله به ایران

شهاب نیوز: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شنبه شب در گفت وگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی الجزیره گفت: تهدیدهای اسرائیل برضد ایران جنگ روانی و فراتر از حجم و توانایی طبیعی این رژیم است.

آیت الله “علی اکبر هاشمی رفسنجانی” اقدام رژیم صهیونیستی در دست زدن به چنین اشتباهی را بعید دانست و گفت اگر فرض کنیم که اسرائیل دست به چنین اشتباهی بزند بی شک خود و همپیمانان آن از این کار پشیمان خواهند شد .

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت که ایران در چنین مناقشه ای توانا و سربلند بیرون خواهد آمد .

هاشمی رفسنجانی به الجزیره در مورد نحوه پاسخ تهران به هرگونه حمله اسرائیل به ایران گفت که پاسخ ایران در برابر چنین حمله ای بسیار قاطعانه خواهد بود و این پاسخ در ابعاد عملی، نظامی، سیاسی و نیز تصمیم گیری نمایان خواهد شد .

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این گفتگو در مورد احتمال حمله نظامی آمریکا به ایران بدلیل پرونده هسته ای گفت که وضع آمریکا با اسرائیل فرق می کند. رهبران آمریکا بدلیل اینکه در خانه های شیشه ای زندگی می کنند بی شک طعم پاسخ را خواهند چشید.

وی گفت که ممکن است آمریکایی‌ها دست به چنین اشتباهی بزنند ولی آنها بخوبی ایرانی ها را می شناسند. البته آمریکایی ها در گذشته در ایران حکومت می کردند چرا که تمامی امور زیر نظر آنها بود اعم از شاه،ارتش وساواک .

هاشمی رفسنجانی افزود: مردم ایران هم شاه و هم آمریکایی ها را از کشور بیرون کردند.

وی تاکید کرد که منافع آمریکا در صورت حمله به ایران نیز در معرض حملات گسترده ای قرار خواهد گرفت. بنابر این عاقلانه نیست که آمریکا برضد جمهوری اسلامی ایران وارد جنگ شود .

هاشمی افزود: اگر آمریکا دست به چنین اشتباهی بزند بی شک نتایج چنین اقدامی برای جمهوری اسلامی ایران، آمریکا ومنطقه زیان آور خواهد بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates