29.06.2008

عملیات مخفیانۀ آمریکا برای تضعیف رژیم اسلامی

رادیو فرانسه :
به قلم : ناصر اعتمادی
به نوشتۀ نشریۀ نیویورکر، رهبران کنگرۀ آمریکا در اواخر سال گذشته با درخواست جورج بوش رئیس جمهوری این کشور برای پشتیبانی مالی از تشدید اقدام های مخفیانه در جهت بی ثبات کردن رژیم ایران موافقت کرده اند.

نویسندۀ مقالۀ نیویورکر، سیمور هرش، روزنامه نگار معروف آمریکائی است که در اثبات این مطلب به “سند فوق محرمانه ای” تحت عنوان “گزارش تحقیق رئیس جمهوری” اشاره کرده که به امضاء جورج بوش رسیده و قرار بوده به اطلاع رهبران دموکرات و جمهوری خواه کنگرۀ آمریکا و نیز مسئولان کمیسیون های اطلاعات برسد.

سیمور هرش، به نقل از یک منبع بسیار مطلع نوشته است که هدف این سند از میان بردن طرح های اتمی ایران و تلاش برای تضعیف قدرت سیاسی این کشور از خلال تحول رژیم اسلامی بوده است. به نوشتۀ نیویورکر، رئیس جمهوری آمریکا برای تحقق این دو هدف مبلغ چهارصد میلیون دلار کمک مالی تقاضا کرده بود که با موافقت کنگره روبرو شد.

عملیات مخفیانه علیه ایران چیز تازه ای نیست. به گفتّۀ سیمور هرش از سال گذشته نیروهای آمریکائی از طریق عراق وارد ایران می شوند و عملیات ویژه ای را در خاک این کشور انجام می دهند.

از اهداف این عملیات دستگیر کردن اعضاء سپاه قدس، شاخۀ نیروهای ضربت سپاه پاسداران ایران و انتقال آنان به عراق برای انجام بازجوئی است. یکی دیگر از اهداف این عملیات مخفیانه دستگیر کردن یا کشتن کسانی است که سند رئیس جمهوری آمریکا از آنان با عنوان “اهداف بسیار با ارزش” یاد کرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates