30.06.2008

ریزش یک ساختمان هفت طبقه در تهران

بی بی سی :

ریزش یک ساختمان هفت طبقه در تهران منجر به مرگ حداقل سه نفر و بازداشت مهندش ناظر و طراح ساختمان شده است.

ریزش این ساختمان هفت طبقه در سعادت آباد در منطقه دو شهرداری تهران که در سال 1372 ساخته شده بود، امروز دوشنبه ده تیر حوالی ساعت هشت صبح رخ داد.

این ساختمان چند ماه پیش، به دلیل نشست یکی از ستون های آن تخلیه شده بود. گفته شده که در زیر ساختمان ریزش کرده، قنات وجود دارد.

ریزش این ساختمان منجر به خرابی یک ساختمان مسکونی در جوار آن نیز شده است.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی تهران از فعالیت ده کارگر در این ساختمان پیش از ریزش خبر داده و گفته است که ماموران با استفاده از سگ های زنده یاب در تلاش برای نجات جان این کارگران هستند. این کارگران به گفته مقام های شهرداری در حال تخریب ساختمان بودند.

آخرین گزارش ها حاکی از آن است که حداقل سه نفر تاکنون کشته شده اند.

به دنبال ریزش ساختمان هفت طبقه سعادت آباد، دادستان تهران دستور بازداشت مهندس محاسب، سازنده، پیمانکار و مهندس ناظر آن را صادر کرد که این افراد بازداشت شدند. دادستان تهران شخصا در محل حادثه حضور یافته بود.

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران گفته است که ضوابط ساخت و ساز در این ساختمان رعایت نشده بود.

شهردار تهران، سازمان نظام مهندسی را متهم به عدم انجام وظایف خود متهم کرد و گفت تا زمانی که این وظایف درست انجام نشوند، شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود.

آقای قالیباف خواهان برخورد محکم قوه قضائیه با این مسایل شده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا گفته است که به دستور شهرداری، ساکنان خانه های مجاور این ساختمان تا زمان “رفع خطر” در هتل مستقر خواهند شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates