30.06.2008

آمریکا قصد تضعیف ایران را از داخل دارد

خبرگزاری روسیه :

استفاده از مطالب خبرگزاری «نووستی» تنها با ذکر منبع مجاز است

دولت جرج بوش به طور محسوسی عملیات محرمانه علیه ایران را آغاز کرده است. این مطلب در مقاله سیمور هرش خبرنگار معروف آمریکایی منعکس شده که متعاقبا هم خودش آنها را در شبکه تلویزیونی “سی ان ان” بیان کرد.

به گفته وی کنگره آمریکا درخواست کاخ سفید درباره تخصیص تا 400 میلیون دلار برای تامین عملیات محرمانه بی ثبات سازی اوضاع در ایران را تایید کرده است.

به گفته خبرنگار آمریکایی جمع آوری اخبار جاسوسی از برنامه های هسته ای و نظامی، حمایت از جنبش های اپوزیسیونی دولت ایران از جمله آنهایی که تروریستی محسوب می شوند و همچنین ارتکاب به ربودن افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از طریق خاک عراق از جمله فعالیت های ناپایدار کننده علیه جمهوری اسلامی است.

هرش خاطر نشان کرد که جرج بوش رییس جمهور و دیک چینی معاون وی گزارش اداره جاسوسی آمریکا را نادیده گرفته اند که در آن گفته می شود که تهران تلاش برای ایجاد تسلیحات هسته ای را متوقف ساخته است و قصد ندارند که ایران را با برنامه هسته ای راحت گذارند.

وی اعلام کرد: آنها (جرج بوش و دولتش) وظیفه خود را در آن می بینند که تا پایان دوره ریاست جمهوری یا ایران تحت حمله نظامی قرار گیرد و یا تهران برنامه هسته ای خود را متوقف سازد.

کاخ سفید و همچنین وزارت امور خارجه و سازمان سیای آمریکا از تفسیر این اخبار خودداری نمودند.

روز 4 دسامبر سال گذشته جرج بوش از جامعه جهانی خواست تا به اعمال فشار علیه ایران در خصوص برنامه هسته ای این کشور ادامه دهند. به اعتقاد بوش اشاره به احتمال از سری گیری برنامه نظامی هسته ای از سوی ایران در گزارش مذکور، یک زنگ خطر است.

“نیویورکر”، خبرگزاری «نووستی»، 10 تیرماه

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates