30.07.2008

دوساعت پیش از شروع و بدون ذکر علت وزارت ارشاد کنسرت بزرگ “دبو” را لغو کرد

فرارو: وزارت ارشاد ، هنگام اعطای مجوز برگزاری کنسرت “دبو” ، از گروه هماهنگ کننده خواسته بود که در تبلیغات خود ، امریکایی بودن اعضای گروه موسیقی “دبو” را مخفی نگاه دارند.
مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سه شنبه شب ، کنسرت بزرگ گروه امریکایی “دبو” که قرار بود به مناسبت عید مبعث در تالار وزارت کشور برزگزار شود را لغو کرد.

به گزارش خبرنگار فرارو ، هماهنگ کننده ی کنسرت گروه موسیقی ” دبو” مجوز اجرای کنسرت مبعث را چندین روز قبل از برگزاری ، از وزارت ارشاد و نیروی انتظامی اخذ کرده و هزینه ی بسیار زیادی نیز از جمله برای تبلیغات متقبل شده بود اما سه شنبه شب ، تنها دو ساعت مانده به برگزاری کنسرت ، مرکز موسیقی ارشاد با ارسال نمابری ، دستور لغو آن را بدون ذکر هیچ گونه علتی صادر کرد.

سیمای جمهوری اسلامی طی چند روز گذشته ، گزارش هایی از این گروه مسلمان تهیه کرده و تبلیغ کنسرت آنها را در تالار وزارت کشور پخش کرده بود.

دیشب شمار زیادی از مردم ،که بلیط این کنسرت را به مبلغ چهارصدهزار ریال تهیه کرده بودند، به تالار وزارت کشور آمدند اما با تعجب فراوان با در های بسته ی تالار و صف آرایی نیروی انتظامی مواجه شدند.

وزارت ارشاد ، هنگام اعطای مجوز برگزاری کنسرت “دبو” ، از گروه هماهنگ کننده خواسته بود که در تبلیغات خود ، امریکایی بودن اعضای گروه موسیقی “دبو” را مخفی نگاه دارند.

اعضای امریکایی گروه موسیقی “دبو ” که همگی مسلمانند ، در سال 1999 میلادی از امریکا به اندونزی مهاجرت کردند .

قرار بود در کنسرت گروه دبو از ادوات موسیقی مختلفی مانند تار و سنتور ، گیتار ، چنگ اندونزیایی و عود و تنبک استفاده شود.

گوشه ای در بهشت ، کشتی مصطفی، دعای خلق ، خدایا قلبم تو را صدا می زند، امشب و مطرب القصر ، نام تعدادی از آهنگ هایی است که قرار بود از سه شنبه تا پنجشنبه به مناسبت عید مبعث اجرا شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates