30.07.2008

سید علی خامنه‌ای: «کلمه توحید» و «توحید کلمه»؛ پیام اصلی ایستادگی ملت ایران

آفتاب: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار مسئولان نظام، قشرهای مختلف مردم و سفیران کشورهای اسلامی، «استقامت در همه شرایط» را، درس بزرگ بعثت پیامبر اعظم (ص) خواندند و تأکید کردند: «ملت بزرگ ایران، با تکیه بر این درس سرنوشت ساز و «با حضور مستحکم در میدانها و عرصه‌های مقابله، و یا تعامل و گفتگو»، به راه روشن خود ادامه می‌دهد».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، ایشان با تبریک عید بزرگ و همگانی مبعث به ملت عزیز ایران، امت بزرگ اسلامی و همه حق طلبان و آزادیخواهان، درس آموزی امت اسلامی از حادثه بعثت را به عنوان «خاطره پرشکوه تاریخ بشر» ضروری خواندند و افزودند: «پیامبر عظیم الشأن اسلام در فضای متحجر و سنگستانِ جاهلیت، جامعه‌ای تهی از علم، عدل و اخلاق را به جامعه و حکومتی نمونه و مبتنی بر توحید، علم، عدل، عقل و اخلاق تبدیل کرد».

رهبر انقلاب اسلامی مهمترین عامل این تغییر شگفت انگیز و تاریخ ساز را «استقامت و استحکام، معرفت عمیق و پایبندیِِ نبی مکرم به راه و هدف اسلام»، برشمردند و خاطرنشان کردند: «ایستادگی پیامبر، نترسیدن، طمع نورزیدن و دل نبستن او به امتیازات دشمن»، باعث شد ریشه‌های استقامت و آرامش و اعتماد در دل جمع محدود مسلمانان مستحکم شود و آن عده قلیل با پایداری در مقابل سخت‌ترین شرایط از جمله دوران بسیار دشوارِ محاصره در شعب ابی‌طالب، بر دشمنان پیروز شوند و جامعه ای نمونه تشکیل دهند».

حضرت آیت الله خامنه‌ای برخورداری از موضع حق را شرط لازم اما ناکافی برای پیشرفت دانستند و افزودند: «براساس سنت الهی، حق هنگامی‌ به پیروزی می‌رسد که پیروان آن در همه اوضاع و احوال، استحکام و استقامت نشان دهند».

رهبر انقلاب اسلامی معنای حقیقی آیه «اشداء علی الکفار» را، استواری و صلابت در همه میدانها برشمردند و با اشاره به حوادث حیات مبارک پیامبر اسلام(ص)، خاطرنشان کردند: «پیامبر اسلام در میدان جنگ، مظهر صلابت بود و در هنگام گفتگو با دشمنان نیز سرشار استحکام و ایستادگی».

ایشان با توصیه مؤکد به آحاد مردم به ویژه جوانان برای مطالعه دقیق و تأمل در زندگی سراسر درس پیامبر عظیم الشأن اسلام افزودند: «امام خمینی (ره) با بهره گیری از این چشمه فیاض، و پیروی از ایمان و استقامت پیامبر، نهضت و انقلاب عظیم اسلامی را آغاز کرد و ملت بزرگ ایران نیز در پرتو پایداری آن بزرگوار به میدان آمد و به یاری پروردگار، با سرنگون کردن یکی از وابسته ترین حکومتهای جهان، پرچم بیداری اسلام را در منطقه بسیار حساس خاورمیانه برافراشت و با استقامت خود امواج بیداری و آگاهی اسلامی را در میان ملتها گسترش داد».

رهبر انقلاب اسلامی، تلاش فراوان اما ناکام استکبار را برای تضعیف استقامت ملت ایران و نظام اسلامی یادآور شدند و افزودند: «ملت بزرگ ایران، برخلاف خواست همه زورگویان عالم، همچنان از ملت مظلوم فلسطین حمایت می‌کند و سکوت ننگین و فضاحت‌بار مدعیان آزادی و حقوق بشر در مقابل ظلم و جنایات هرروزه صهیونیست‌ها را، به شدت محکوم می‌کند».

ایشان در همین زمینه، حمایت رئیس جمهور آمریکا از صهیونیستهای قاتل و تروریست و همزمان ادعای طرفداریش از آزادی را، تناقضی شرم آور و ننگین دانستند و افزودند: «ملت ایران بیدار است و این حقایق را کاملاً می‌فهمد».

رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری طبیعت زورگو و زیاده خواه استکبار خاطرنشان کردند: «یک قدم عقب نشینی در برابر مستکبران، منجر به یک قدم پیشروی آنان خواهد شد و این تصور که عقب‌نشینی و «عدول از مواضع و حرفهای صحیح»، باعث تغییر سیاست استکبار خواهد شد تصوری کاملاً غلط و بی اساس است».

حضرت آیت الله خامنه‌ای، «کلمه توحید» و «توحید کلمه» را، پیام اصلی ایستادگی ملت ایران برشمردند و افزودند: «ملت ایران فقط بنده خداست نه «بنده آمریکا، مستکبران و ابوجهل‌های زمان».

ایشان، سازندگان بمب اتم و تهدید کنندگان امنیت و آرامش بشر را ابوجهل‌های امروز جهان خواندند و افزودند: «ابوجهل‌های زمان که همچون لاتهای بی مغز، فقط به بازوی خود نگاه می‌کنند و عربده می‌کشند، می‌دانند که ملت ایران به دنبال استفاده از انرژی هسته‌ای برای تأمین برق است اما می‌گویند چون این کار، به شما توانایی می‌دهد ما نخواهیم گذاشت البته ملت ایران با اتکا به تجارب مفید و فواید قابل اتکای 30 سال استقامت، به این حرف‌ها اعتنایی نمی‌کند و به راه خود ادامه می‌دهد».

حضرت آیت الله خامنه‌ای، توانایی‌های کنونی و نفوذ و اقتدار منطقه ای ملت ایران را غیرقابل مقایسه با گذشته دانستند و افزودند: «افق ایران عزیز، روشن است، ما می‌دانیم چه کار می‌کنیم و به کجا خواهیم رسید و راه رفتن به آن نقطه را حرکت و پایداری می‌دانیم نه ایستادن و یا عقب گرد کردن».

رهبر انقلاب در پایان سخنانشان تأکید کردند: «امروز، زمان بعثتِ امت اسلامی است و مسلمانان باید با بصیرت و حرکت آگاهانه، انسجام، علم و تواناییهای، خود را افزایش دهند و تلاش برای تحقق کامل پیام بعثت را شتاب بخشند».

در ابتدای این دیدار رئیس جمهور با تبریک سالروز بعثت نبی مکرم اسلام (ص) گفت: «بعثت حضرت محمد (ص)، بعثت انسانیت، پاکی و عدالت است و بشریت امروز برای نجات از مشکلات و رنجها و رسیدن به صلح و آرامش، یک راه بیشتر ندارد و آن عمل به نسخه پیامبران الهی و در نقطه کمال آن پیامبر اسلام است».
آقای احمدی نژاد با اشاره به موج بیداری و حق خواهی ملتها و تنگ شدن عرصه بر قدرتمندانِ زورگو افزود: «ملت ایران با برپایی نظام اسلامی، به پرچمدار دعوت ملتها به خداپرستی، عدالت، رستگاری و پاکی تبدیل شده است».

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates