10.08.2008

زنانی که با وبلاگ نویسی پول در می آورند

سرمایه :
ترجمه: مهرزاد غنی پور – استفانی اولسن: نزدیک به سه هزار زن در چهارمین کنفرانس سالانه «بلاگ هر» (بلاگ هر، انجمن زنانی است که وبلاگ می نویسند.این انجمن در سال 2005 توسط سه زن وبلاگ نویس بنیانگذاری شد و هدفش گسترش ارتباط، توسعه آموزش و ارتقای اقتصادی زنان وبلاگ نویس است که به سه شیوه این اهداف را محقق می کند: 1- انجمن اینترنتی بلاگ هر (www. blogher. com)
2- کنفرانس های متعدد
3- شبکه پخش آگهی برای وبلاگ ها) که این هفته آغاز شده، شرکت کرده و در نشست های این کنفرانس درباره زندگی ، کسب و کار و وبلاگ های شان صحبت می کنند. برخلاف برداشت عامه مردم مبنی بر اینکه همه زنان وبلاگ نویس، مادران خانه دار هستند، بسیاری از زنانی که به عنوان وبلاگ نویس در این کنفرانس شرکت کرده اند یا زنان کارآفرینند یا شاغلان تمام وقت.این زنان از وبلاگ های شان برای بیان نظرهای شخصی خود، ارتباط با جامعه و به عنوان ابزاری برای بهبود وضعیت کاری خود استفاده می کنند.
برای مثال جمی ریسدن موسس یک شرکت طراحی گرافیکی است که وبلاگش درباره اینکه چگونه می توان کارآفرین شد، می نویسد.
او که برای اولین بار در کنفرانس های بلاگ هر شرکت می کند، از اینکه این همه وبلاگ نویس زن را یکجا دور هم می بیند حس خوبی دارد: «احساس می کنم عضوی از این باشگاه زنانه شده ام.»
تفاوت این کنفرانس با کنفرانس های دیگر این است که درآن زنان می توانند با نویسندگان مشهور و وکلای رسانه ای گرفته تا صاحبنظران سیاسی و کارآفرینان حوزه فناوری آشنا شوند. برای این زنان تنها موفقیت در حرفه شان مهم نیست،آنها این روزها در تلاشند از نیاز زنان به داشتن وبلاگ هایی برای خودشان بگویند؛ وبلاگ هایی که می تواند برایشان درآمدزایی هم داشته باشد.
این در حالی است که تعداد وبلاگ نویسان زن در حال افزایش است برای مثال وبلاگ نویس های بلاگ هر در سال جاری از 180 نفر به دو هزار و 200 نفر افزایش داشته است.
براساس پژوهش های انجام شده 13 درصد از زنانی که با اینترنت کار می کنند از وبلاگ نویسان دائمی هستند و 15 درصد از مادرانی که با اینترنت کار می کنند، وبلاگ نویسند.
لیزا استون از موسسان بلاگ هر همچنین معتقد است زنان آمریکایی تنها مشتریان جهان نیستند و زنان در سراسر جهان گذشته از استفاده از اینترنت از تکنولوژی های رسانه ای مانند وبلاگ هم استفاده می کنند.
بسیاری از زنانی که در این کنفرانس شرکت کرده اند می خواهند بدانند که چطور از وبلاگ های شان برای راه اندازی یک کسب و کار استفاده کنند.
در نشست های این کنفرانس به زنان آموزش داده شد تا چطور وبلاگ های خود را ارتقا دهند. در یکی از نشست ها ازدحام جمعیت به حدی بود که بعضی زن ها در حالی که کنار دیوارهای سالن ایستاده بودند، برنامه را دنبال می کردند و بعضی دیگر هم روی زمین سالن نشسته بودند.
اعضای پانل به شرکت کنندگان یاد می دادند که برای ارتقای سایت شان به محصولات مورد علاقه شان لینک دهند و برای آن تبلیغ کنند یا امکان بحث روی موضوعی را در سایت خود ایجاد کنند.
یکی از وبلاگ نویسانی که درباره کاهش وزن می نویسد در این پانل گفت توانسته چند اسپانسر هم برای خود پیدا کند.
در این کنفرانس یک نفر هم هست که به سوالاتی درباره هک شدن، درآمدزایی از وبلاگ و… جواب می دهد.
برای مثال سابرینا پارسونز که مدیر عامل یک شرکت برنامه نویسی هم هست در این کنفرانس توضیح می داد که چطور می توان یک وبلاگ داشت.
پارسونز می گوید: «در پایان روز باید تصمیم تان را در مورد اینکه چه کسب و کاری را می خواهید دنبال کنید، گرفته باشید. آیا می خواهید از وبلاگ نویسی کسب درآمد کنید یا از محل آگهی ها یا اینکه فقط برای سرگرمی وبلاگ می نویسید.»
او شرکت کننده ها را تشویق می کند که یک طرح تجاری یک صفحه ای برای وبلاگ شان بنویسند و در اینترنت جست وجو کنند تا در مورد آگهی های تبلیغاتی اطلاعات بیشتری به دست بیاورند.
پارسونز می گوید: «بسیار خوشبختیم که در عصر اینترنت کار می کنیم. در عصر اینترنت هر چیزی را می توانید در وب پیدا کنید. »
گذشته از اینها یکی از بزرگ ترین مسائل بعضی زنان، یافتن راهی برای بیان توامان مسائل شخصی و کاری در وبلاگ شان است.
برای مثال، چارلین لی پژوهشگر می گوید: «زنان شاغل از وبلاگ شان بیشتر برای از بین بردن احساس ایزوله شدن در زندگی کاری شان استفاده می کنند یا در وبلاگ شان از علاقه های شخصی شان مثل آشپزی، سیاست و… می گویند.»
لی،خود وبلاگی درباره موضوعات مربوط به تکنولوژی دارد و وبلاگی هم در مورد مسائل خانوادگی و شخصی اش. اما طرز نوشتن این دو وبلاگ کمی با هم تفاوت دارند.
منبع:
http://www. news. yahoo. com

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates