10.08.2008

حاشيه‌هاي افتتاحيه المپيك پكن وكج‌سليقگي رسانه ملي

تابناک :
المپيك پكن روز گذشته در تاريخ 8/8/2008 و رأس ساعت 8ً : َ8 : 8 به وقت محلي در ورزشگاه «آشيانه پرنده» دهكده المپيك پكن رسما آغاز شد.

به گزارش خبرنگار «تابناك»، مراسم افتتاحيه المپيك از حاشيه‌هاي زيادي برخوردار بود؛ بازيگوشي‌هاي «جورج بوش» كه گويا از نشستن بر سكوهاي ورزشگاه كشور رقيب، زياد دل خوشي نداشت و حركات او كه با عصبانيت نيز همراه بود، سوژه بيشتر كارگردانان قرار گرفت. وي كه حوصله‌اش سر رفته بود، با ريتم موسيقي ورزشگاه، پرچم در دستش را پي در پي روي پاهايش مي‌كوبيد.

اين گزارش مي‌افزايد: در حالي كه هنگام رژه ورزشكاران، بيشتر مقامات سياسي كشورها ـ كه به تشويق تيم ملي المپيك كشور خود مي‌پرداختند و از سوي كارگردانان به تصوير كشيده مي‌شدند ـ اما هنگام عبور تيم ملي المپيك ايران، با بي‌ذوقي كارگردانان هيأت عالي‌رتبه كشورمان در اسکوربرد ورزشگاه به نمايش گذاشته نشد.

به تصوير كشيدن چهره عبوس و گرفته «ولاديمير پوتين» هنگام اعلام حضور كاروان ورزشي گرجستان هم از ديگر حاشيه‌هاي جالب اين مراسم بود.
هرچند «ساركوزي» در شب گذشته، تلاش كرد رفتار موقرانه‌تري داشته باشد، اما خبرنگاران به ناشي‌گري‌هاي او اميد داشتند و البته او نيز با حركات پراحساس خود هنگام عبور كاروان فرانسه، اميدهاي آنان را به يأس تبديل نكرد و البته نبود همسر پرحاشيه ساركوزي در اين مراسم، به اندازه كافي براي خبرنگاران سوژه‌ساز بود.

افتتاحيه المپيك، به جرأت يكي از باشكوه‌ترين و زيباترين مراسم از اين قبيل بود كه تكيه بر فرهنگ‌ها و آداب شرقي و تقريبا به دور از ابتذال در اين شب، در كنار نورافشاني‌هاي گسترده زيبايي و هماهنگي حركات موزون مراسم افتتاحيه را دوچندان كرده بود.

اما درست قبل از روشن كردن مشعل ناهماهنگي مختصري بين دونده‌اي كه بر ديواره استاديوم و تصويري كه بر همان پرده منعكس شده بود سبب گرديد تا روشن كننده نهايي مشعل چندين متر جلوتر از تصوير حركت كند كه در نهايت مشكل پيش آمده برطرف و مشعل زيباي المپيك بيست و نهمين روشن شد.

در كنار همه زيبايي‌هاي اين مراسم، كج‌سليقگي رسانه ملي در گزينش تصاوير دريافتي و قطع پي در پي تصاوير، باعث نارضايتي بيشتر مخاطبان اين رسانه شد.

همچنين مجري اين شبكه ضعف اطلاعاتي گسترده‌اي در زمينه اطلاع‌رساني به بينندگان داشت تا جايي كه حلقه‌هاي المپيك را نماد پرچم كشورهاي گوناگون عنوان كرد. هرچند بعدا، گويا با تذكري، آن را اصلاح كرده و رنگ‌هاي حلقه‌هاي المپيك را نماد رنگ‌هاي قاره‌هاي جهان اعلام كرد و نيز بيشتر به جاي توضيح نمادهايي كه طراحان افتتاحيه مدنظر داشتند، به سخنان حاشيه‌اي مي‌ پرداخت.

درپايان اين مراسم جكي چان هنرپيشه چيني الاصل سينماي هاليوود به همراه چند خواننده ديگر ،به ترانه سرايي پرداختند و عده اي از قهرمانان شركت كننده با حضور در پاي سن در خواست امضا مي كردند و عده اي هم به دست دادن با رضايت مي دادند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates