12.08.2008

روسیه: حمله به اوستیای جنوبی را آمریکا آماده کرده بود

خبرگزاری روسیه :
مسکو، 22 مرداد، خبرگزاری «ریا نووستی»/ “آناتولی نوگوویتسین” معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فدراسیون روسیه روز سه شنبه طی کنفرانسی مطبوعاتی در «ریا نووستی» اظهار داشت که گرجستان عملیات حمله به اوستیای جنوبی را طی مانور با آمریکا دقیقاً کارگردانی و تمرین کرده بود.

باید خاطر نشان کرد که ارتش گرجستان را متخصصین اسرائیلی همانند ارتش خود آموزش داده بودند. به گفته نوگوویتسین، طرف گرجی انتظار نداشت که چنین مقاومت محکمی از سوی پاسداران صلح روسی ببیند.

در حال حاضر ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اطلاعاتی در رابطه با این ندارد که آیا مربیان نظامی آمریکایی نیز به نفع گرجستان نیز جنگیده اند یا خیر. نوگوویتسین افزود: “برای ما آشکار است که چند روز قبل آنها از کشور خارج شدند. اینکه هم اکنون آنجا هستند یا نه را اطلاع نداریم”.

در عین حال روز گذشته رسانه های اسرائیلی اطلاع دادند که آمریکا سریعاً پلی هوایی سازماندهی کرد که از طریق آن سلاح و مهمات نظامی از اردن به گرجستان منتقل شدند. پیشتر کاخ سفید اعلام کرده بود که قصد ندارد به گرجستان کمک نظامی ارائه دهد.

طبق اطلاعات روزنامه Ma’ariv، از روز جمعه گذشته همه روزه از فرودگاه آکابا در تفلیس چهار هواپمیای باری متعلق به کمپانی آمریکایی UTI Worldwide INC که ویژه نقل و انتقالات بین المللی هستند، پرواز کردند.

علاوه بر این اطلاع داده شد که نظامیان آمریکا 800 نظامی گرجی را از عراق به گرجستان به همراه تجهیزات نظامی منتقل کردند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates