14.08.2008

پیروزی دوم برای مرتضی سپه‌وند

بی بی سی :
مرتضی سپه وند بوکسور 64 کیلوگرم ایران با پیروزی مقابل حریفی قدرتمند از رومانی به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.
سپه وند که چهار روز پیش و در دور اول مسابقات یک بوکسور تونسی را با اختلاف زیاد شکست داده بود، در مسابقه دوم خود یونوت گئورگی را شکست داد که در المپیک آتن در این وزن به مدال برنز دست یافته بود.

مرتضی سپه وند در سه وقت اول مبارزه با نتایج 2-1، 2-1 و 3-1 پیروز شد و در وقت چهارم به تساوی 1-1 دست یافت تا در نهایت حریف خود را با نتیجه 8-4 شکست دهد.

سپه وند روز یکشنبه 17 اوت (27 مرداد) در مرحله یک چهارم نهایی به دیدار فیلیکس دیاز از جمهوری دومینیکن می رود.

دیاز در جریان مسابقات قهرمانی جهان در سال 2007 که در شهر شیکاگو در آمریکا برگزار شد، به مقام هفدهم در این وزن رسید، در حالیکه سپه وند، مقام پنجم را به دست آورد.

مرتضی سپه وند در جریان نبرد با یونوت گئورگی بسیار تهاجمی عمل کرد و سرعت و چابکی حرکات پای او مورد توجه مفسران تلویزیونی قرار گرفت.

همچنین کارشناسان از اینکه سپه وند در هنگام حمله بیشتر بجای دست جلوتر (دست راست) از دست دورتر استفاده می کند به عنوان یک نکته مثبت عملکرد این بوکسور یاد کردند.

سپه ونددر مسابقه اول خود با حساب 16-4 بر حمزه حسینی از تونس غلبه کرد.

از میان سه ورزشکار ایرانی در رشته بوکس، تنها مرتضی سپه وند هنوز از دور مسابقات خارج نشده است.

مرتضی قربانی، ورزشکار وزن 81 کیلوگرم ایران در روز اول و اولین دیدار خود مغلوب حریفی از پورتوریکو شد و علی مظاهری (91 کیلوگرم) با شکست مقابل رحیم چاخکیف، نایب قهرمان جهان از دور مسابقات حذف شد.

مرتضی سپه وند پیش از مسابقات المپیک به صراحت گفته بود که به واسطه ارزش کم درآمد ناشی از ورزش بوکس، هر کاری برای رسیدن به جایزه المپیک انجام خواهد داد.

این ورزشکار عنوان کرده بود “اگر نتوانم مدالی در المپیک بگیرم به احتمال زیاد بوکس را کنار خواهم گذاشت چرا که در بوکس نمی توانم هزینه های سنگین زندگی را جبران کنم.”

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates