18.08.2008

هم‌پیمانان گرجستان در جنگ اینترنتی علیه روسیه

الف: استونی و لهستان در حمایت از گرجستان وارد جنگ اینترنتی روسیه برعلیه این کشور شدند.

گرجستان در جریان مقاومت بر علیه حملات آنلاینی که به گفته مقامات این کشور از سوی هکرهای روسی تدارک دیده می‌شوند، هم‌پیمانانی یافته است.

به گزارش ایتنا و به نقل از Baltic Business News دو تن از اعضاي گروه «تیم اقدام سریع رایانه‌ای استونی» (CERT) برای کمک به گرجستان در مقابله با این حملات راهی این کشور شدند.
گفته می‌شود حملاتی که اینک متوجه وب‌سایت‌های دولتی گرجستان می‌باشد مشابه حملاتی هستند که سال گذشته استونی را هدف قرار داده بودند.

هر دو کشور لهستان و استونی فضایی را بر روی سرورهای خود برای میزبانی سایت‌های دولتی گرجستان اختصاص داده‌اند.

Greg Day تحلیلگر مک‌آفی می‌گوید: «اینترنت نه تنها برای وزارتخانه‌های دولتی، بلکه برای اداره نمودن کشورها به منبع حساسی مبدل شده است و در چنین مواردی که خسارت‌های سنگینی به زیرساخت‌های اینترنتی دولتی وارد می‌آید، اقتصاد جزو اولین قربانیانی است که آسیب می‌بیند.»

مقامات دولتی گرجستان چند روز پیش ادعا کردند که سایت‌های دولتی و زیرساخت‌های اینترنتی این کشور از سوی روسیه و در ادامه اقدامات این کشور برای اشغال اوسه‌تیا مورد تهاجم قرار گرفته‌اند.

البته گزارشات حاکی از این است که هکرهای گرجستان نیز طی دیروز و امروز اقدامات تلافی‌جویانه‌ای را بر علیه سایت‌های متعلق به فرمانداری‌های محلی در جنوب اوسه‌تیا صورت دادند.

پیش‌بینی می‌شود با ملحق شدن نیروهای استونیایی، موازنه قدرت بنفع گرجستان جابجا گردد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates