26.02.2007

جنگ رواتی غرب علیه ایران وارد فاز تازه ای شد

انتخاب:
نيويوركر: آمريكا طرحي احتياطي براي بمباران ايران طراحي مي‌‏كند/ ساندی تلگراف: بمب گذاری های اخیر در ایران را آمریکا سازمان دهی کرده بود

خبرگزاري انتخاب : با وجود تاکید مکرر مقامات آمریکایی مبنی بر عدم طرح برای حمله به ایران و تکذیب حملات تروریستی در ایران، دو نشریه غربی، طراح های تازه و اجرا شده آمریکا در ایران را فاش کردند.

۶ اسفند ماه ۱۳۸۵ ساعت : ۱۸ , ۱۴
خبرگزاري انتخاب : با وجود تاکید مکرر مقامات آمریکایی مبنی بر عدم طرح برای حمله به ایران و تکذیب حملات تروریستی در ایران، دو نشریه غربی، طراح های تازه و اجرا شده آمریکا در ایران را فاش کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «انتخاب»، سيمور هرش گزارشگر جنجالي مجله آمريكايي نيويوركر در تازه‌ترين گزارش خود با طرح ادعاهايي نوشته‌است: برغم موضع دولت بوش مبني بر نداشتن طرحي براي جنگ با ايران، يك هيات در پنتاگون ايجاد شده كه مي‌تواند طي ‪ ۲۴‬ساعت پس از دريافت دستور از رييس جمهوري‌آمريكا، حمله‌اي به ايران صورت دهد.

به گزارش روز يكشنبه پايگاه اينترنتي روزنامه لس آنجلس تايمز، “سيمور هرش” در گزارش اخير خود كه قرار است چهارم مارس در نيويوركر منتشر شود به اظهارات يك مقام اطلاعاتي سابق و ناشناس آمريكايي اشاره داشته كه بر اساس آن اين هيات، طي ماههاي اخير در دفتر ستاد مشترك ارتش زير نظر پنتاگون ايجاد شده است.

به نوشته گزارشگر نيويوركر بر اساس اظهارات يك مشاور نيروي هوايي و يك مشاور پنتاگون كه هويت آنها مشخص نشده است، اين هيات كه در ابتدا بر روي نابودي تاسيسات هسته‌اي ايران و براندازي دولت آن متمركز شده بود اكنون شناسايي‌اهدافي در ايران كه ممكن است در تامين كمك ادعايي به شبه‌نظاميان در عراق دست داشته باشد را نيز دنبال مي‌كند.

بر اساس اين گزارش، اين مشاور و اين مقام اطلاعاتي ارشد سابق هر دو بر اين عقيده‌اند كه گروههايي از ارتش آمريكا در تعقيب برخي گروههاي عملياتي از عراق وارد ايران شده‌اند.

در عين حال برايان ويتمن سخنگوي پنتاگون در واكنش به اين گزارش مي‌گويد: آمريكا طرحي براي جنگ با ايران ندارد و هر آنچه كه خلاف اين امر گفته شود اشتباه محض، گمراه‌كننده و شيطاني است.

هرش پيشتر نيز چندبار گزارشهاي جنجالي در مورد عمليات ارتش آمريكا در عراق و طرح‌هاي آن براي مقابله با ايران منتشر كرده كه مقامات رسمي آنها را نادرست و غيرقابل قبول خوانده‌اند.

براساس اين مقاله صحت اين اطلاعات هنوز مورد بحث قرار نگرفته است.

از سوی دیگر، روزنامه ساندی تلگرف در شماره اخیر خود نوشته است: آمریکا، بمب گذاری های اخیر در ایران را با حمایتهای مالی خود سازمان دهی کرده بود و برای جلوگیری از حق مسلم ایران برای دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای در صدد یافتن گروههای مخالف ایران در داخل این کشور برای فشار آوردن به تهران است.

این روزنامه به نقل از مقامهای آمریکایی به طرحهای خرابکارانه آمریکا در ایران با هدف پیشبرد سیاستهای سلطه طلبانه و یکجانبه خود به منظور تسلیم کردن ایران در برابر خود، عنوان کرده که سازمان سیا تلاش گسترده ای را برای یافتن گروههای مخالف ایران در تمام شهرهای ایران آغاز کرده که هدف از این کار استفاده از گروههای ضد نظام برای فشار آوردن به تهران است.

این گزارش که توسط یکی از اعضای پیشین سازمان سیا فاش شده، در ادامه اعلام می کند که آخرین بمب گذاری های انجام شده در خاک ایران تماما از جانب آمریکا سازماندهی شده و سازمان سیا حامی مالی این بمب گذاری ها بوده است.

این عضو سابق سیا که خواست نامش فاش نشود، در ادامه گفت: بودجه مورد نیاز برای حمایت گروههای ضد نظام ایرانی از بودجه ویژه سیا تامین می شود.

این گفته های مامور سابق سیا توسط “فرد بورتون” از کارمندان سابق وزارت کشور آمریکا تائید شده و وی نیز اظهار داشته که آمریکا با دامن زدن به اختلافات قومی درایران در اندیشه ایجاد ناامنی در این کشور است.

بورتون که در زمان فعالیت در وزارت کشور آمریکا از ماموران سرویس تروریسم جهانی بوده در ادامه با ادعا به اینکه 40 درصد از جمعیت ایران را قومیت هایی تشکیل می دهند که اصالتا ایرانی نیستند، اعلام کرد: این قومیت ها در غرب، جنوب غرب، جنوب شرق و شمال غرب ایران فعال هستند و آمریکا در تلاش است با تحریک و حمایت مالی از این گروهها، فشارهای خود بر تهران را افزایش دهد.

اظهارات این دو مقام سابق آمریکایی در حالی منتشر می شود که طی روزهای گذشته نیز مقامهای ارشد آمریکایی اعلام کرده بودند احتمال استفاده از حمله نظامی علیه ایران هنوز وجود دارد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates