30.08.2008

افشاي برخي اسناد: اسرائيل درصدد حمله به ايران از گرجستان؟

بازتاب: وي با درج مشخصات هواپيماهاي جنگنده F-16I Sufa Storm که خود را آماده حمله به تهران کرده بودند، يادآور شده است که اين نوشته خشم بسياري را برانگيخته و آورده است که رژيم صهيونيستي با همکاري گرجستان براي استقرار برخي از هواپيماهاي هجومي خود در فرودگاهي در جنوب گرجستان، براي حمله به ايران، تمهيدات ويژه‌اي را انديشيده بود.
كد خبر: ۱۶۷۸۱ تاريخ انتشار: ۱۲:۵۱ – ۰۹ شهريور ۱۳۸۷ تعداد بازديد: ۱۲۸

شخصي به نام «برايان هرينگ» در نوشته‌اي با عنوان «اسرائيل و حمله به تهران» مدعي شده است بر پايه نقشه‌اي قرار بوده است كه رژيم صهيونيستي از خاک گرجستان به ايران حمله کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل «تابناك»، هرينگ در مقاله خود، مطالب قابل توجهي از دستيابي روس‌ها در حمله به گرجستان به يک محموله اسناد خيلي محرمانه در مورد ماهواره‌هاي مخابراتي ناتو و دستگيري و بازجويي تعدادي عرب و آمريکايي در کاروان کمک‌هاي نيروهاي آمريکايي دارد. وي با درج مشخصات هواپيماهاي جنگنده F-16I Sufa Storm که خود را آماده حمله به تهران کرده بودند، يادآور شده است که اين نوشته خشم بسياري را برانگيخته و آورده است که رژيم صهيونيستي با همکاري گرجستان براي استقرار برخي از هواپيماهاي هجومي خود در فرودگاهي در جنوب گرجستان، براي حمله به ايران، تمهيدات ويژه‌اي را انديشيده بود.

در اين زمينه، مي‌توان به اخباري اشاره کرد که در همان روزهاي آغاز درگيري در هفتم اوت، حاکي از پروازهاي مستقيم هواپيماهاي شرکت «العال» از تفليس به تل آويو براي تخليه سريع نيروهاي نظامي رژيم صهيونيستي بود که به مطبوعات درز پيدا کرد.

يك كارشناس مسائل گرجستان در اين باره به «تابناك» گفت: مقالات بسيار در زمينه فعاليت‌ها و روابط نظامي ـ تسليحاتي رژيم صهيونيستي که گرجستان را به ميدان مناسبي براي فعاليت نيروهاي صهيونيستي تبديل کرده بود تا در همکاري کامل با نيروهاي آمريکايي و براي تجهيز و آموزش ارتش گرجستان اهداف نظامي خود را از اين کشور دنبال کنند، نيز مي‌تواند تأييدي بر احتمال درستي چنين اخباري باشد. آنچه مشخص است اين كه آمريکايي‌ها، علاوه بر تأمين تسليحات قبلي و برگزاري مانور با گرجستان در چند ماه گذشته پس از آغاز درگيري نيز فعالانه در پوشش کمک غذايي و دارويي، مقادير بسياري تسليحات به گرجستان تحويل دادند و اين امر انعکاس زيادي در رسانه‌هاي جهاني داشته است و موجب اعتراض روس‌ها شد.

روس‌ها هم که مدت‌ها منتظر چنين فرصتي بودند تا گرجستان را به دام بيندازند، زمان را به سود خود ديده و تا 35 کيلومتري تفليس پيش رفتند و اين در حالي بود که رئيس‌جمهور گرجستان به اشتباه محاسبه خود درباره ميزان حمايت غرب و ميزان و نحوه واکنش روس‌ها اذعان کرده است. البته در كل مي‌توان گفت غرب در بد مخمصه‌ايي است و زمان به سود سياست منطقه‌اي و بين‌المللي ايران است. رسانه‌ها نيز مي‌توانند نقش فعالي در اين موقعيت داشته باشند. آمريکايي‌ها که مدعي كشف مقداري سلاح مکشوفه در عراق با آرم جمهوري اسلامي ايران بوده و آن را فتح‌الفتوحي براي خود مي‌دانستند و کلي تبليغات کردند، هم‌اكنون گرفتار شده‌اند و بايد دستشان را رو کرد که چگونه گرجستان را به مذبح روس‌ها بردند.

اين كارشناس گفت: روس‌ها نيز با اشتباهي که گرجستان کرده و با طناب پوسيده دولت بوش به چاه افتاده است، موقعيت خوبي براي خود فراهم ديده و در صدد به دست آوردن امتياز از غرب و به ويژه استقلال اوستيا و آبخازيا هستند. با توجه به مقاله پيشين درباره روابط نظامي و تسليحاتي آمريکا، فرانسه و رژيم صهيونيستي با گرجستان و از آنجا که اين تحرکات خشم روس‌ها را برانگيخته و به قول معروف، خرس خفته را بيدار کرده است، ايران هم‌اكنون بايد با سياستي منطقي و فعال اين قضيه را دنبال کند. نحوه تحليل و چگونگي صف‌بندي نيروها بسيار مهم است.

وي تصريح كرد: سياست يکي به نعل و يکي به ميخ زدن پاسخ نخواهد داد.
وي افزود: احتمال استفاده روس‌ها از کارت ايران براي حل اين مسأله با غرب وجود دارد و براي همين، بايد سياست شفاف و روشني در اين باره در پيش گرفت. گرجستان برگ برنده‌اي ندارد که به ايران بدهد، ولي اگر قرار است از روس‌ها حمايت ضمني شود، بايد نخست مطمئن بود که آنها اين موضع را به غرب نمي‌فروشند! فرستادن سيگنال و موضعگيري‌هاي دوپهلو و به ويژه در سطح رئيس دولت تا زمان نبود چنين اعتمادي، ضرورتي نداشت و ندارد و به صلاح نيست. از سوي ديگر، درز اين‌گونه اخبار، حساسيت جمهوري اسلامي ايران به محيط پيراموني خود و اين درگيري‌ها و نقش رژيم صهيونيستي در منطقه و توجه به همه تحرکات غرب پيرامون ايران را بايد دوچندان بکند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates