30.08.2008

دانشگاه آکسفورد : نه مدارک کردان را از سايت برداشته ايم و نه مدرکی به سفارت ايران داده ايم

پیک ایران: جندی پيش رحیمی معاون حقوقی و پارلمانی احمدی نژاد مدعی پاک شدن مدارک «علی کردان» از سایت دانشگاه آکسفورد شد و گفت ، «بعد از اعلام شبهه در خصوص اصالت مدرک دکترای آقای کردان نماینده‌ای از طرف وی به دانشکده آکسفورد اعزام شد که چگونگی موضوع را بررسی کند. با مراجعه این فرد به لندن مشخص شد مطالب مربوط به مدارک وزیر کشور از روی سایت اینترنتی کاملا حذف شده و اطلاعاتی دراین خصوص وجود ندارد که وی در نتیجه اقدام به استخدام وکیل کرد. وکیل انگلیسی از طریق مقامات قانونی به سایت اصلی دانشگاه آکسفورد مراجعه و همه اطلاعات مربوط به دکترای کردان را که در جلسه اخذ رای اعتماد توزیع شده بود، از آن سایت استخراج کرد. وکیل انگلیسی بعد از مراجعه به مقامات قضایی مراتب صحت مدرک را تایید کرد و از طریق سفارت ایران برای آقای کردان فرستاد که این مدرک شنبه گذشته به دست وی رسید و من شخصا مدرک را ملاحظه کردم».
دانشگاه آکسفورد طی اطلاعيه ای هر دو اين ادعا را رد نمود. متن اين اطلاعيه چنين است :

ادعاهای اخير مبنی بر اينکه دانشگاه آکشفورد مدارک دکترای افتخاری داده شده به آقای علی کردان را از سايت خود پاک نموده حقيقت ندارد. اين دانشگاه همچنين ادعاهایی داير بر دادن يک مدرک تحصيلی که به نام وی بوده به سفارت جمهوری اسلامی ايران را تکذيب ميکند.
دانشگاه بر درستی بيانيه اصلی خود در اين خصوص که 15 اوت 2008 صادر نمود ايستاده است. اين بيانيه در آدرس زير فابل دسترس است :
www.ox.ac.uk/media/news_stories/2008/080815.html
madrak_kordan_8_30.jpg

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates