31.08.2008

‘صادرات تسلیحاتی ایران به ۵۰ کشور جهان’

بی بی سی :
جمهوری اسلامی از صدور تسلیحات نظامی به ۵۰ کشور جهان خبر داده است.
محمد نجار وزیر دفاع ایران روز جمعه در شهر ارومیه در شمال غربی ایران گفته است که وزارت دفاع درعرصه زمینی، هوایی، دریایی، زیرسطحی وعرصه فضا به تولیدات خوبی در سطح دنیا دست یافته که ضمن تامین نیازهای داخلی بخشی از تولیدات نظامی را به ۵۰ کشور خارجی دنیا صادر می کند.

آقای نجار اعلام نکرده که این صادرات به چه کشورهایی انجام و چند درصد از صادرات غیر نفتی ایران را شامل می شود.

این درحالی است که پیش از این گفته شده بود که ایران و سوریه همکاری های نظامی “گسترده ای” دارند.

همچنین سال گذشته ۱۰ موافقتنامه همکاری نظامی میان ایران و تاجیکستان به امضا رسیده که طبق گفته مسئولان دو کشور، دیدارهایی برای اجرایی شدن آن میان مقام های وزارت دفاع ایران و تاجیکستان صورت گرفته است.

سال گذشته میلادی نیز تفاهمنامه ای برای همکاری دفاعی بین ایران و ارمنستان به امضای وزیران دفاع دو کشور رسید.

ایران در هفته های اخیر از تولید جنگ افزارها و سلاح های تولید خود خبر داده که می گوید توانایی های نظامی اش را چندین برابر افزایش می دهد.

پس از جنگ هشت ساله ایران و عراق، جمهوری اسلامی که با مشکل تامین تسلیحات رو به رو بود، تولید سلاح های داخلی را شدت بخشید.

در ماه های اخیر که گمانه زنی ها درباره احتمال حمله نظامی آمریکا به ایران بالا گرفته بود، مقام های نظامی ایران در سپاه پاسداران و ارتش این کشور از توان “غیر قابل باور” ایران در ضربه زدن به منافع آمریکا در صورت هرگونه حمله نظامی خبر دادند.

بخشی از اظهارات مقامات ایرانی به ویژه در سطوح نیروهای مسلح معطوف به این اطمینان خاطر است که کارشناسان بومی ایران به توانائی های”ناشناخته ای” دست یافته اند که مهاجمان احتمالی را شگفت زده و غافلگیر خواهد کرد.

منتقدان در برخورداری این کشور از چنین توانائی هائی که بتواند نتیجه یک رودروئی احتمالی را به نفع ایران تغییر دهد ابراز تردید می کنند هر چند آن را به عنوان یک عامل بازدارنده یا روحیه بخش موثر می دانند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates