07.09.2008

ایران در عربستان یک امتیاز گرفت

بی بی سی :
تيم ملى فوتبال ايران در مرحله دوم مسابقات مقدماتى جام جهانى مقابل عربستان سعودی به يك امتياز ارزشمند دست يافت.
تيم ملى فوتبال ايران در اولين گام از مرحله دوم مسابقات مقدماتى جام جهانى ۲۰۱۰ آفريقاى جنوبى, در ورزشگاه ملك فهد شهر رياض به ديدار تيم ملى عربستان سعودى رفت و به تساوى يك بر يك رسيد.

دو رقيب سنتى قاره آسيا در حالى به مصاف هم رفتند كه تيم ملى فوتبال ايران سه بار سابقه حضور در جام جهانى را دارد و تيم ملى عربستان سعودى براى پنجمين حضور پى در پى خود در جام جهانى تلاش مى كند.

پيش از اين مسابقه، دو تيم ۱۲ بار رو در روى هم قرار گرفته بودند كه حاصل آن پنج برد براى هر دو تيم، دو تساوى، ۲۰ گل زده براى ايران و ۱۰ گل زده براى عربستان بود.

على دايى كه بارها بعنوان بازيكن مقابل عربستان سعودى بازى كرده و سه گل نيز به اين تيم زده بود، براى اولين بار در كسوت سرمربى تيم ملى فوتبال ايران برابر اين تيم قرار گرفت.

از ديگر نكات اين مسابقه محروميت حسين كعبی، مدافع راست تيم ايران بود كه به دليل دو اخطاره بودن اين ديدار را از دست داد.

از سوى ديگر ياسر القحطانى، مرد سال ۲۰۰۷ فوتبال آسيا، با رهايى از مصدوميت به تركيب تيم عربستان سعودى بازگشته است.

گزارش بازى

در نيمه نخست تيم ايران با تركيب سيد مهدى رحمتى (دروازه بان)، ستار زارع، جلال حسينى، هادى عقيلى، مجيد غلام نژاد، فريدون زندى، جواد نكونام (كاپيتان)، آندرانيك تيموريان، غلامرضا رضایی، مسعود شجاعى و وحيد هاشميان وارد زمين شد.

در ۱۰ دقيقه ابتدايى نيمه نخست بازى متعادل بود اما در ادامه، حملات تيم عربستان سعودى روى دروازه تيم ايران شدت گرفت و عربستان با ارايه يك بازى تركيبى و استفاده از شكاف خط دفاعى تيم ايران چندين موقعيت گلزنى بدست آورد و يك گل نيز به ثمر رساند.

در دقيقه ۲۹ سعد الحارثى با استفاده از اشتباه خط دفاع ايران گل زد؛ الحارثى در پى ارسال توپ از سمت راست به فضاى پشت سر مدافعان تيم ايران توانست با شوتى محكم دروازه ايران را باز كند.

پس از گل، حملات تيم عربستان روى دروازه ايران همچنان ادامه داشت و اين تيم دو موقعيت مناسب گلزنى را نيز از دست داد تا اين نيمه را با برترى يك بر صفر به پايان رساند.

در نيمه دوم تيم ايران بهتر بازى كرد و توانست با يك بازى منسجم چند فرصت گلزنى ايجاد كند.

سرانجام در دقيقه۸۲، به دنبال ارسال ضربه كرنر به روى دروازه عربستان، ابتدا مسعود شجاعى با سر به توپ ضربه زد، توپ به جواد نكونام رسيد و او نيز با ضربه سر دروازه عربستان را باز كرد.

در اين نيمه رسول خطيبى، مهرزاد معدنچى و مجتبى جبارى به جاى زندى، رضايى و تيموريان به ميدان آمدند.

به اين ترتيب تيم ايران كه در نيمه دوم استحقاق به ثمر رساندن گل تساوى را داشت توانست بازى را با نتيجه مساوى ۱-۱ به پايان رساند و يك امتياز در خانه حريف به دست آورد.

تيم ايران که در اين مرحله در گروه دوم با عربستان سعودى، امارات متحده عربى، كره شمالى، و كره جنوبى هم گروه است، در گام بعدى روز ۱۵ اكتبر (۲۴ مهر) ميزبان كره شمالى خواهد بود.

در ديگر ديدار گروه دوم، تيم ملى كره شمالى با نتيجه ۲ – ۱ امارات متحده عربى را شكست داد و در صدر گروه قرار گرفت.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates