08.09.2008

روسیه فروش پدافند هوایی به ایران را تسریع می بخشد

خبرگزاری روسیه :
استفاده از مطالب خبرگزاری «ریا نووستی» تنها با ذکر منبع مجاز است

روسیه احتمالا فروش سیستم های مدرن “اس-300” پدافندی را در چارچوب قرارداد محرمانه ای که گویا در سال 2005 منعقد شده تسریع می بخشد.

روسلان پوخوف تحلیلگر روسی و مدیر مرکز تحلیل های استراتژیکی و فناوری مسکو ضمن تفسیر مقاله “ساندی تایمز” در خصوص اینکه روسیه احتمالا فروش سیستم های پدافندی به ایران را بعنوان برگ برنده در مقابله علیه آمریکا تسریع خواهد بخشید، اعلام کرد: در اوضاع کنونی، زمانی که آمریکا و غرب در مجموع برای مقابله با روسیه بعد از وقایع اوستیای جنوبی آماده می شوند، اجرای قرارداد مهم تحویل “اس-300” به ایران کاملا گامی منطقی به نظر می رسد.

آمریکا و اسراییل از اخبار منتشر شده در رسانه های گروهی مبنی بر اینکه روسیه و ایران قرارداد تحویل سیستم های جدید ضد هوایی “اس-300” به ایران را امضا کرده اند که می تواند دفاع از حریم هوایی ایران را در مقابل هر گونه حمله هوایی دشمن به تاسیسات مهم از جمله هسته ای بهبود بخشد، نگران هستند.

منابع وزارت دفاع اسراییل در ماه جولای سال جاری اعلام کرده بودند که ایران ممکن است این تجهیزات را تا پایان سال جاری میلای تحویل بگیرد.

پوخوف اعلام کرد: ممکن است که این مسئله حقیقت داشته باشد. زمانی که روسیه و غرب روابط حسنه ای داشتند ممکن بود که تا مدتی اجرای این قرارداد به تعویق افتاد. حال زمان ایده آلی فرا رسیده که این معامله با ایران عملی شود.

“MIGNEWS”، خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه، 18 شهریورماه

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates