13.09.2008

احکام روزه و استمنا، فتاوي آيت الله خامنه‌اي با همکاری اصغرآقآ (18+)

اصغرآقا: احکام روزه و استمنا، – فرمايشات رهبري – به مناسبت ماه مبارک رمضان، عيناً نقل از سایت مبارک‌شان. (پامنبري از اصغرآقا)

سایت آیت الله سیدعلی خامنه‌ای

استفتائات – احكام روزه‏ – استمناء
سوال 784: حكم كسى كه با آميزش جنسى حرام يا استمناء يا خوردن و نوشيدن حرام روزه خود را در ماه رمضان باطل نموده چيست؟
فتوای رهبری: در فرض مرقوم بايد شصت روز روزه بگيرد و يا شصت مسكين را اطعام نمايد و احتياط مستحب آن است كه هر دو را انجام دهد.
سوال صغرآقا – 1- اگرمسکین گیر نیاوردیم، چکار کنیم؟ 2- اگر مسکینی گیر بیاریم که او خودش هم استمنا کرده باشد، باید شصت نفر اضافه هم به خاطر او دعوت کنیم یا چی؟ 3- اگر کسی که آمیزش جنسی حرام کرده و بخواهد شصت روز روزه بگیرد و حکم سنگسارش هم درآمده باشد، تکلیف چیست؟ 4- حکم کسی که این کارها را کرده باشد و بعد هم بزند زیرش و بگوید من تاوان نمیدهم تکلیف آن شصت مسکین گرسنه چه میشود؟.
——————————————————

س 785: اگر مكلّف علم داشته باشد به اينكه استمناء روزه را باطل مى‏كند، ولى عمدا آن را انجام دهد، آيا كفاره جمع بر او واجب مى‏شود؟
فتوای رهبری: اگر عمدا استمناء كند و منى هم از او خارج شود، كفاره جمع بر او واجب نمى‏شود لكن احتياط مستحب آن است كه كفاره جمع بپردازد.
سوال اصغرآقا – مکلفی که علم به ابطال روزه داشته باشد ولی عمداً استمنا کند، کفاره‌ی کرم داشتن بر او واجب میشود؟
.——————————————–

س 786: در ماه مبارك رمضان بدون وجود هيچيك از آثار استمناء فقط بر اثر حالتى كه هنگام مكالمه تلفنى با يك زن نامحرم در خود احساس كردم مايع منى از من خارج شد، با توجه به اينكه مكالمه با او به قصد لذت نبوده، خواهشمندم لطف نموده و به سؤالات من پاسخ فرمائيد، آيا روزه‏ام باطل است يا خير؟ در صورت بطلان، آيا كفاره هم بر من واجب است يا خير؟
فتوای رهبری: اگر خروج منى بر اثر صحبت با يك زن جزء عادت‏هاى قبلى شما نبوده و مكالمه تلفنى با او هم بدون قصد لذت و ريبه بوده و در عين حال بطور غيرارادى منى از شما خارج شده است، موجب بطلان روزه نمى‏شود و چيزى هم بر اثر آن بر شما واجب نيست.
فتوای اصغرآقا – 1- اگر تلفن موبایل بوده، سیم کارت آن را سه دفعه آب بکشند بدهند به یکی از شصت مسکین سوال اول. 2- اگر آن زنی که با او صحبت کرده‌اید در همان شهر مقیم است، دیگر تلفنی با او حرف نزنید، بلکه بلند شوید یک تک پا تشریف ببرید پیشش حسابی روزه‌تان را باطل کنید که دیگر جای چانه نداشته باشد. (کتک اگر خوردید به حساب کفاره بگذارید.). 3- اگر مرحوم گراهام بل شب به خوابتان آمد و گفت …. خودتی، دلخور نشوید. 4- اگر صورتحساب تلفن صد برابر همیشه آمد فقط سعی کنید نرخ دستتان بیاید.
————————————————-

س 788: آيا استمناء توسط همسر، حكم استمناء حرام را دارد؟
فتوای رهبری: اين كار، از موارد استمناء حرام نيست.
فتوای اصغرآقا – اولاً این دیگر اسمش «استمنا» نیست. از نظر دستوری شاید «مستمنی» باشد. حرام نیست ولی یک «دست شما درد نکنه» باید به همسر گفت.
————————————–
س 789: آيا جايز است شخص مجرد در صورتى كه پزشك منى او را براى آزمايش بخواهد و راه ديگرى هم براى خارج كردن منى نداشته باشد، استمناء نمايد؟
فتوای رهبری: اگر معالجه متوقف بر آن باشد، اشكال ندارد.
فتواي اصغرآقا – جسارت است، در اين مسائل بايد جنسيت مريض و دکتر مشخص باشد. چرا همه‌ي فرض‌ها مردانه است؟
————————————–

س 790: بعضى از مراكز پزشكى براى انجام آزمايشهاى پزشكى بر روى منى از انسان مى‏خواهند كه استمناء كند تا معلوم شود كه وى قادر بر بچه‏دار شدن هست يا خير، آيا استمناء براى او جايز است.
فتوای رهبری: استمناء جايز نيست، هر چند براى تشخيص قدرت وى بر بچه‏دار شدن باشد، مگر آنكه ضرورتى ايجاب كند.
عکس العمل اصغرآقا – وا !.
——————————————

س 791: تخيّل به قصد برانگيختن شهوت در دو صورت زير چه حكمى دارد؟
الف: تخيّل همسر – ب: تخيل زن اجنبى.‏
فتوای رهبری: در فرض اول در صورتى كه حرامى مانند انزال بر آن مترتّب نشود، اشكالى ندارد و در فرض دوّم، احتياط در ترك آن است.
فتوای اصغرآقا – 1- در فرض دوم احتیاط واجب در بی خبری همسر زن اجنبی است. 2- در مورد زنان و همجنسگراها تخیل مرد اجنبی هم همان حکم را دارد. (خواستیم برابری را رعایت کنیم). 3- تخيل همزمان همسر و زن اجنبي باعث اختلاط فرض اول و دوم شده، احتياط در ترک سومي است.
.———————————————-

س 794: مردی پس از خوردن سحری شروع به استمنا میکند اما متأسفانه همان لحظه که منی از او خارج میشود توپ سحر هم در میرود. آیا روزه‌ آن روز او باطل است یا خیر؟
جواب – احتیاط واجب آن است که همیشه اندکی زودتر شروع کند. احتیاط دیگر اینکه مطمئن باشیم که این سوال و جواب آخری را اصغرآقا از خودش اضافه نکرده باشد و مثل سوال و جواب‌های بالا، واقعی است.
فتوای اصغرآقا – بعله. اين آخري را ما اضافه کرديم! احتياط واجب اينکه آن کسي که توپ را در ميکند او هم همان زمان مشغول استمنا باشد. و چون يک دستي نميتواند توپ را در کند، خود به خود توپ به تعويق ميفتد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates