28.02.2007

حمایت تلویحی چین از تشدید فشار بر ایران

آفتاب:‌ «گین گانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر موضع کشورش مبنی بر حل مسالمت‌آمیز پرونده هسته‌ای ایران را تکرار کرد اما تلویحاً گفت که پکن از تشدید فشارها بر جمهوری اسلامی حمایت می‌کند. بنابر اظهارات گانگ، چین خواهان حل مسالمت‌آمیز پرونده ایران از طریق گفت‌‌وگوهای دیپلماتیک است. وی در عین حال در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا چین به دنبال اعمال فشارهای بیشتر بر دنبال ایران است یا خیر» ضمن اجتناب از مخالفت با افزایش فشارها بر ایران به گفتن این جمله بسنده کرد که «فقط می‌توانم بگویم تحریم‌ها هدف نیستند».

به گزارش خبرگزاری رسمی چین شینهوا، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست هفتگی خود با خبرنگاران با تاکید بر ضرورت حل و فصل پرونده هسته‌ای ایران از طریق راه‌حل صلح‌آمیز گفت: هر اقدامی در شورای امنیت سازمان ملل متحد باید به حل پرونده ایران از طریق راه‌حل صلح‌آمیز و ابراز مناسب کمک کند. وی افزود: موضع ما همواره حمایت از دستیابی به راه حلی برای موضوع هسته‌ای ایران از طریق مذاكره و روش‌های صلح‌آمیز، بوده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه «زا پیکین» سفیر چین در انگلیس در اجلاس روز دوشنبه گروه 1+5 در لندن شرکت کرده گفت که در این اجلاس نمایندگان شش کشور همچنان به یافتن راه‌حلی از طریق مذاکره و گفت‌وگو متعهد بودند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates