23.09.2008

احمدی نژاد در مجمع عمومی: امپراتوری آمریکا در پایان راه

بی‌بی‌سی: رئیس جمهور ایران در چهارمین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن تکرار خطوط اصلی مطالب سال های گذشته گفته است که “امپراتوری آمریکا” به پایان راه خود رسیده است.

هنگام سخنرانی محمود احمدی نژاد که نزدیک به نیم ساعت طول کشید هیچ یک از اعضای هیات نمایندگی آمریکا در سازمان ملل، به جز یک کارمند پایین رتبه که یادداشت برمی داشت، در جلسه حاضر نبود.

این درحالی است که بنا به گزارش ها آقای احمدی نژاد در جریان نطق جورج بوش رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی حاضر بود اما ظاهرا تلاش می کرد توجهی به آقای بوش نشان ندهد.

جورج بوش در سخنان خود ایران و سوریه را متهم به دست داشتن در تروریسم دولتی کرد. وی افزود این دو کشور به دلیل اقداماتشان روز به روز در جهان بیشتر منزوی می شوند.

محمود احمدی نژاد پس از سخنرانی در مجمع عمومی در یک نشست خبری شرکت کرد.

وی در واکنش به سوال یک خبرنگار خارجی که چرا وبلاگ نویس ها در ایران بازداشت می شوند، تاکید کرد که تنها چیزی که در ایران مجازات ندارد، حرف زدن علیه مسوولان است.

او گفت که در ایران آزادی بالاتر آن چیزی است که شما تصور می کنید.

همزمان با برگزاری سخنرانی محمود احمدی نژاد در نیویورک، شماری از مخالفان جمهوری اسلامی، از جمله سلطنت طلبان و گروه مجاهدین خلق ایران روبروی سازمان ملل تظاهرات کردند.

آقای احمدی نژاد بخش عمده ای از نطق خود در مجمع عمومی را صرف تشریح جهان بینی دینی اش کرد و آن را به مسائل سیاسی گره زد.

وی ظاهرا در اشاره ای به آمریکا گفت: “تا زمانی که متجاوز به واسطه قدرت مالی، سیاسی و تبلیغاتی‌اش صاحب حق شناخته شود و نه تنها از مجازات بگریزد بلکه مدعی و طلبکار هم بشود؛ و تا زمانی که برای کسب رای در انتخابات جنگ راه بیندازند و ملت ها را اسیر و برده کنند، مشکلات جامعه جهانی نه تنها حل نخواهد شد بلکه روز به روز بر دامنه آن افزوده می گردد.”

او بار دیگر تکرار کرد که آمریکا تنها برای جلوگیری از پیشرفت اتمی ایران با برنامه اتمی این کشور مخالفت می کند.

وی با تاکید بر “صلح آمیز” بودن برنامه اتمی ایران گفت: “چند قدرت زورگو و تولید کننده نسلهای جدید سلاحهای مرگبار اتمی و دارای انبارهای انباشته از سلاح هسته ای که هیچ سازمان بین المللی بر فعالیتهای آنان نظارت ندارد و فجایع هیروشیما و ناکازاکی در پرونده یکی از آنان موجود است با ادعاهای واهی سالها با استفاده از اهرمهای سیاسی و اقتصادی و تهدید و فشار سنگینی بر آژانس تلاش کردند در برابر فعالیتهای صلح آمیز ملت ایران مانع تراشی کنند.”

او افزود: “آنان با سلاح مخالف نیستند بلکه مخالف پیشرفت ملتها هستند، و می‌خواهند با انحصار فناوری‌ها، ابزار تحمیل بر ملتها را در اختیار داشته باشند اما بسیار طبیعی است که ملت بزرگ ایران با توکل بر خدا و با قدرت و قاطعیت و با کمک دوستان خود در برابر زورگویی ها ایستاده و از حقوق خود صیانت کرده و خواهد کرد.”

وی در بخش دیگری از سخنانش “سلطه گران خارجی” را به خودبرتر بینی و تفکر “برده” داری متهم کرد و مشکلات جهان را به آنها نسبت داد.

او گفت: “اندیشه و عمل کسانی که در اندیشه شان خود را برتر از دیگران و دیگران را موجودات درجه دوم و اسیر و برده می پندارند و بنا دارند که خارج از دایره عبودیت خداوند، اسیر مطلق تمایلات بی پایان مادی و شخصی خود باشند و خوی تجاوزگری و برتری جویی را توسعه دهند، ریشه اصلی مشکلات امروز جامعه بشری و مانع بزرگ تحقق سعادت مادی و معنوی او و امنیت و صلح و برادری برای ملتها است. من به صراحت اعلام می کنم که ملت ایران و بسیاری از ملتها و دولتها با این نگاه و عملکرد سلطه گران جهانی مخالفند.”

آقای احمدی نژاد ابراز عقیده کرد که مردم آمریکا و اروپا تحت سیطره “صهیونیست” ها هستند.

وی گفت: “حیثیت و شخصیت و حقوق مردم آمریکا و اروپا بازیچه دست عده ای قلیل و البته فریب کار به نام صهیونیست قرار گرفته است که گرچه اقلیتی محض هستند ولی به واسطه تزویر و نفوذ و سازماندهی مرموز و تبلیغات گسترده و پیچیده شان بر بخش مهمی از مراکز مالی و پولی و مراکز تصمیم گیری سیاسی از جمله در بعضی از بخشهایی دولتهای اروپایی و امریکایی مسلط شده‌اند.”

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای احمدی نژاد جای دیگری چنین گفت: “امپراتوری آمریکا در جهان به پایان راه خود رسیده است و حاکمان بعدی باید دایره دخالت ها را به مرزهای خود محدود کنند.”

او سپس خطاب به دولت های “سلطه طلب” گفت: “دعوت می کنم که به راه خدا و انبیاء و راه ملتها و راستی و عدالت برگردید.”

حضور آقای احمدی نژاد در نیویورک بار دیگر مخالفان وی را نیز به خود جلب کرده است.

روز دوشنبه در تظاهراتی که گروه های یهودی در نیویورک برگزار کردند، الی ویزل برنده جایزه صلح نوبل، گفت: “رئیس جمهور ایران جنایتکار است و باید توسط سازمان ملل متحد بازداشت شود.”

الی ویزل که خود از بازماندگان هولوکاست است، در این تجمع محمود احمدی نژاد را خطری برای صلح دانست و گفت او باید در زندان سازمان ملل حبس شود، “نه این که در مجمع آن سخنرانی کند.”

آقای احمدی نژاد نسبت به واقعه کشتار میلیون ها یهودی به دست نازی ها در جریان جنگ جهانی دوم ابراز تردید کرده و آن را بهانه ای برای ایجاد اسرائیل که “رژیم اشغالگر صهیونیستی” می نامد دانسته است.

روز دوشنبه علاوه بر گروه های یهودی، تعدادی از فعالان حقوق بشر نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی را محکوم کردند. به علاوه شماری از هواداران سازمان مجاهدین خلق هم در گردهمایی اعتراض آمیز علیه آقای احمدی نژاد شرکت کردند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates