26.09.2008

دیدار رئیس گازپروم با معاون وزیر نفت ایران

خُسن اقا: گلوی این روسها گشادتر از هر دزدی است اینها نه تنها خزر را مالک شدند بلکه حالا می خواهند یواش یواش سلطه خود را بر منابع داخلی ایران هم بگسترانند.
ریا نووستی: “الکسی میلر” مدیر عامل کمپانی “گازپروم” روز پنجشنبه در مسکو با “سید رضا کسایی زاده” معاون وزیر نفت ایران و مدیر عامل شرکت ملی گاز این کشور دیدار کرد.

در اطلاعیه کمپانی گفته می شود: “طرفین روند اجرای مندرجات یادداشت تفاهم بین کمپانی “گازپروم” و شرکت ملی نفت ایران را بررسی کردند. شرکت کنندگان در دیدار توسعه همکاری های دوجانبه را در زمینه انرژی مثبت ارزیابی کرده و بر تمایل به تحکیم شراکت متقابلاً سودمند و طولانی مدت تاکید کردند”.

پیشتر “سیف الله جشن ساز” مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده بود که اوایل ماه اکتبر هیئتی از سوی این شرکت برای ادامه مذاکرات با “گازپروم نفت” روسیه درباره همکاری دو کمپانی در زمینه نفت سفر می کند. وی گفته بود که این سفر به دعوت الکسی میلر، مدیرعامل گازپروم برای بررسی تحقق توافقات از قبل حاصل شده انجام می شود.

“گازپروم نفت” که زیرمجموعه “گازپروم” می باشد، درصدد بهره برداری از معدن آزادگان شمالی است و ذخایر آن را حدود 150 میلیون تن ارزیابی می کند که اجازه می دهد سالانه در حدود 5.5-6 میلیون تن نفت استخراج کرد.

اوایل ماه سپتامبر “الکساندر دیوکوف” رئیس “گازپروم نفت” تاکید کرد که این کمپانی خواستار حضور در سایر پروژه های ایران نیز می باشد.

“الکسی میلر” مدیر عامل گازپروم ماه فوریه در راس هیئت این کمپانی به تهران سفر کرده بود. در آن زمان با مقامات ایرانی درباره حضور “گازپروم نفت” در پروژه استخراج نفت در این کشور و بهره برداری از دو سه بلوک از میدان پارس جنوبی که بزرگترین معدن نفت و گاز جهان است، توافق شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates