27.09.2008

از هزينه‌هاي 50 ميلياردي علي‌آبادي تا آمار 120 ميلياردي رحماني فضلي؛ 70 ميليارد ناقابل گم شد!

بازتاب: در شرايطي كه محمد علي آبادي رئيس سازمان تربيت بدني پس از پايان المپيك 2008، رقمي در حدود 50 ميليارد تومان را به عنوان هزينه آماده‌سازي و تدارك براي حضور در اين بازيها اعلام كرده بود، عبدالرضا رحماني‌فضلي رييس ديوان محاسبات كشور، بيش از 120 ميليارد تومان را به عنوان مخارج امور مربوط به المپيك براي آمادگي فدراسيون‌ها اعلام كرد تا 70 ميليارد تومان اختلاف برآورد هزينه هاي صورت پذيرفته، سوال‌برانگيز شود.

پس از پايان المپيك پكن، يكي از مسائلي كه مورد توجه واقع شد و در خصوص آن از محمد علي آبادي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت‌بدني پرسش شد، ميزان هزينه هايي است كه براي آماده‌سازي و اعزام كاوران ايران به اين بازيها انجام شده است.

در همين ارتباط محمد علي‌آبادي چندي بعد در اين خصوص اظهار داشت‌: كمیته ملی المپیك ۲۰ میلیارد تومان و سازمان تربیت بدنی نیز مبلغی بیش از این رقم را برای آماده سازی و اعزام ۵۵ ورزشكار هزینه كرده است البته هزینه اعزام مبلغ ناچیزی بود. وی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاران كه پرسید یعنی مبلغی در حدود ۳۰ میلیارد تومان؟ گفت: بله، شاید بیشتر.

بر اين اساس نهايتاً مبلغ هزينه كرد براي تدارك و اعزامي كاروان ايران به المپيك، چيزي در حدود 50 ميليارد تومان لحاظ شد كه در نهايت با توجه به گفته رييس دستگاه ورزش كشور، تا چند ميليارد تومان قابل افزايش بود.

در اين ميان با گذشت نزديك به چهل روز، عبدالرضا رحماني‌فضلي رييس كل ديوان محاسبات كشور نظر متفاوتي در خصوص رقم هزينه هاي صورت پذيرفته براي برنامه هاي تداركاتي و آماده‌سازي المپيك ارائه كرد كه گفته هاي علي‌آبادي درباره 50 ميليارد هزينه شده را با علامت سوال مواجه مي سازد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates