28.09.2008

در هفته گذشته و برای مقابله با موشک های ایرانی انجام شد: استقرار رادارضد موشک آمریکا در اسراییل

عصرایران: مقامات نظامی آمریکایی اعلام کرده اند سیستم راداری پیشرفته مستقر شده در اسراییل در واقع همان رادارهای فوق پیشرفته امریکا است که قرار است در جمهوری چک مستقر شود.
عصرایران- آمریکا برای مقابله با آنچه که تهدید موشک های دوربرد ایرانی خوانده می شود سامانه راداری ضد موشک در اسراییل مستقر ساخته است.

به گزارش الجزیره و به نقل از رادیو اسراییل این سامانه راداری که توانایی تشخیص ، رهیابی و انهدام موشک های دوربرد ومیان برد تا شعاع عملیاتی 2000 کیلومتر را دارد در هفته گذشته در منطقه جنوب اسراییل به همراه 120 کارشناس و نظامی آمریکایی مستقر شده است.

محل استقرار این سامانه راداری به همراه تیم آمریکایی در پایگاه “ناواتیسم”در صحرای نقب ذکر شده است.اما سخنگوی وزارت جنگ اسراییل در گفتگو با خبرگزاری فرانسه از استقرار این سامانه ضد موشکی در جنوب اسراییل اظهار بی اطلاعی کرده است.این در حالی است که در اواخر ماه جولای میلادی یکی از مقامات ارشد پنتاگون از موافقت رابرت گیتس وزیر دفاع ایالات متحده با استقرار یک سامانه ضد موشکی آمریکایی پیشرفته در اسراییل برای مقابله با تهدید موشکی شهاب 3 ایران سخن گفته بود.

رادار فوق به همراه سیستم ضد موشکی آن قبل از اسراییل تنها در اختیار ژاپن و برای مقابله با تهدید موشکی کره شمالی قرارداده شده بود. همچنین مقامات نظامی آمریکایی اعلام کرده اند سیستم راداری پیشرفته مستقر شده در اسراییل در واقع همان رادارهای فوق پیشرفته امریکا است که قرار است در جمهوری چک مستقر شود.این سیستم راداری قابلیت این را دارد که به محض پرتاب موشک به سمت اسراییل آن را در فضا رد یابی کرده و با یک موشک ضد موشک آن را در فضا هدف قرار دهد.

برخی رسانه ها و تحلیل گران نظامی و سیاسی در هفته های اخیر از تلاش جمهوریخواهان برای یک حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران در آستانه انتخابات ماه نوامبر ریاست جمهوری آمریکا خبر داده اند و برخی دیگر نیز معتقدند اسراییل در ماه نوامبر یا دسامبر یعنی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و قبل از استقرار رییس جمهور جدید امریکا در کاخ سفید به تاسیسات هسته ای ایران حمله خواهد کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates