28.02.2007

نتانیاهو به دنبال فشارهای تازه بر تهران

آفتاب: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی از صندوق‌های بازنشستگی چند میلیارد دلاری آمریکا درخواست کرد به منظور اعمال فشار بر تهران برای تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای، دارایی‌های خود را از کمپانی‌هایی که با ایران همکاری می‌کنند خارج کنند. نتانیاهو با اشاره به اینکه فشار اقتصادی مسیر مناسبی برای مقابله با ایران است گفت که اگر 50 صندوق بازنشستگی در آمریکا سرمایه‌هایشان را از شرکت‌هایی که با ایران کار می‌کنند خارج کنند چنین کاری تاثیر شدیدی بر اقتصاد ایران خواهد داشت. نتانیاهو همچنین پرسید که چرا وقتی ‌می‌توان از سایر ابزارها استفاده کرد باید برای اقدام نظامی عجله کرد.

به گزارش روزنامه انگلیسی فایننشال‌تایمز، نخست وزیر اسبق اسرائیل در جریان سخنرانی برای روزنامه‌نگاران و دیپلمات‌های خارجی گفت: اگر می‌گوئید که ما باید اقدامی علیه ایران انجام دهیم، فشار اقتصادی مسیر مناسبی برای این کار است. این ابزار برای وارد آوردن فشار غیرنظامی به ایران خیلی قدرتمند است.

نتانیاهو در ادامه اظهارات خود با اشاره به اینکه او مذاکراتی با سیاستمداران آمریکایی منجمله «آرنولد شوارتزنگر» فرماندار کالیفرنیا که سیستم صندوق بازنشستگی ایالت وی 225 میلیارد دلار سرمایه دارد داشته گفت:‌ اگر شما بتوانید 50 صندوق بازنشستگی در آمریکا را ترغیب به خارج کردن سرمایه‌هایشان از شرکت‌هایی که با ایران کار می‌کنند کنید، چنین کاری تاثیر شدیدی بر اقتصاد ایران خواهد داشت.

بنابر مدعیات نتانیاهو که تلاش‌های گسترده‌ای را برای تحت فشار قرار دادن ایران انجام داده «عدم سرمایه‌گذاری در ایران کمک می‌کند سران ایران متقاعد شوند که در سیاست‌های خود تجدید نظر کنند». طبق گزارش فایننشال‌تایمز نتانیاهو درماه آینده مجددا برای پیگیری تلاش‌های خود به آمریکا مسافرت می‌کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates