29.09.2008

جواهری در مدینه :کتاب جنجالی درباره همسر پیامبر اسلام در آستانه انتشار در انگلیس

عصرایران: مطالب این کتاب اهانت آمیز آنقدر وقیح و غیر تاریخی است که حتی بسیاری از مورخین و دین شناسان غربی نیز بار رد مطالب محتوایی آن ،این کتاب را علاوه بر اهانت آمیز بودن یک کتاب فاقد محتوا و سندیت تاریخی دانسته اند.
عصرایران- به نظر می رسد انگلیسی ها همچنان می خواهند تا نام خود را به عنوان سرزمین پناه دادن به نویسندگان یا انتشار کتاب های حساسیت برانگیز درباره زندگی پیامبر گرامی اسلام حفظ کنند.

موسسه انتشاراتی “گیبسون”در لندن اوایل ماه جاری میلادی(سپتامبر) اعلام کرده بود که کتاب جواهری در مدینه درباره رابطه پیامبر گرامی اسلام با عایشه را به بازار خواهد داد.از سوی دیگراین کتاب قرار است پس از انگلیس در 15 کشور دیگر اروپایی و آمریکایی از جمله ایتالیا،اسپانیا،بلغارستان،برزیل والمان منتشر شود.

این کتاب که نوشته “شری جونز”یک زن نویسنده انگلیسی است ، به دلیل وجود مطالب اهانت آمیز در آن نسبت به زندگی پیامبر اسلام و نوع رابطه حضرت با همسرانشان مورد مخالفت شدید مسلمانان قرار دارد وقبلا نیز قرار بود توسط یک ناشر آمریکایی در نیویورک چاپ شود که این ناشر اعلام کرد که بنا به دلیل حساسیت برانگیز بودن موضوع آن و نیز احتمال مخالفت های جامعه مسلمانان امریکا از چاپ آن منصرف شده است.

اما موسسه گیبسون در لندن اعلام کرده است که این کتاب را تا پایان ماه آینده میلادی(اکتبر)منتشر خواهد کرد.حتی “مارتین رینجا”مدیر این موسسه انتشاراتی بریتانیایی گفته است که انتشار این کتاب ضروری و واجب است.وی در این زمینه گفت:”به عنوان یک موسسه انتشاراتی مستقل نباید از واکنش های اعتراض آمیز نسبت به محصولات تولیدی مان هراسی به دل خود راه دهیم”.

در شنبه شب هفته جاری منزل این مدیر موسسه انتشاراتی در شمال لندن با یک بمب کوچک دست ساز مورد حمله قرار گرفت و بخش هایی از آن به آتش کشیده شد ولی آسیبی به کسی نرسید. پلیس لندن تا کنون 4 فرد را به اتهام دست داشتن در این حادثه دستگیر کرده است.پلیس لندن مراقبت از جان نویسنده و ناشر این کتاب اهانت آمیز را بر عهده گرفته است.

مطالب این کتاب اهانت آمیز آنقدر وقیح و غیر تاریخی است که حتی بسیاری از مورخین و دین شناسان غربی نیز بار رد مطالب محتوایی آن ،این کتاب را علاوه بر اهانت آمیز بودن یک کتاب فاقد محتوا و سندیت تاریخی دانسته اند.

دکتر” دنیس اسپیلبرگ”استاد تاریخ دانشگاه تگزاس در آمریکا با وقیحانه خواندن مطالب این کتاب محتوای آن را زشت و یک پورنوگرافی صرف خوانده است. بسیاری دیگر از مورخین و اساتید غربی نیز نسبت به محتوای این کتب چنین نظری دارند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates