29.09.2008

تکبير دانشجويان در دیدار سید علی چلاق بعد از اعتراض به کردان

الف: نماينده اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاههاي سراسر كشور که دومين سخنران خانم در اين جمع بود در سخناني محفل ديروز را داغ داغ کرد و گفت: چرا در اين ماجرا قوه قضائيه ورود پيدا نکرده‌است؟ چرا مجلس به دقت بررسي نکرده است؟ و چرا خود وزير کشور پاسخگوي رسانه‌ها و مردم نيست؟ وي از خود کردان به علت ايجاد بحران رواني در کشور انتقاد کرد که در اينجا با تکبير پرشور دانشجويان مواجه شد.

به گزارش برنا، ديدار عصر ديروز ـ يکشنبه ـ دانشجويان و نمايندگان تشکل‌هاي دانشجويي سراسر کشور با سید علی چلاق حاشيه‌هاي جالبي داشت که برخي از آنها را در ادامه مي‌خوانيد.

زهرا سلطاني، نماينده اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاههاي سراسر كشور که دومين سخنران خانم در اين جمع بود، در مطالب خود انتقادات سنگيني را متوجه برخي دستگاه‌هاي کشور ساخت. وي در سخناني با انتقاد از انتصاب کردان به عنوان وزير کشور از مجلس به خاطر کوتاهي در پرونده پيگيري مدرک کردان انتقاد کرد.

وي گفت: چرا در اين ماجرا قوه قضائيه ورود پيدا نکرده‌است؟ چرا مجلس به دقت بررسي نکرده است؟ و چرا خود وزير کشور پاسخگوي رسانه‌ها و مردم نيست؟ وي از خود کردان به علت ايجاد بحران رواني در کشور انتقاد کرد که در اينجا با تکبير پرشور دانشجويان مواجه شد.

سید علی هم با لبخند اين صحنه مناظره کردند و در سخناني گفتند: يكى از دوستان، اعتراض‌هاى صريحى كردند. خصوصيت دانشجو هم همين است. به اشخاص و دستگاه‏ها اعتراضهائى كردند – حالا آن اعتراض‌ها ممكن است وارد باشد، ممكن است وارد نباشد؛ من روى آن نمي‌خواهم قضاوت بكنم – اصل اينكه دانشجو حرفش را روشن و صريح و آشكار بزند و دچار سياسى‏كارى نشود، چيز مطلوبى است. بدترين اشكال و اشكال وارد بر محيط دانشجوئى اين است كه دانشجو دچار محافظه‏كارى شود و حرفش را با ملاحظه‏ى موقع و مصلحت خيالى بيان كند؛ نه، دانشجو بايد حرفش را صريح بزند. البته در كنار اين صراحتِ در بيان، صداقت در نيت هم بايد وجود داشته باشد و در كنار او، سرعت در پذيرش خطا؛ اگر ثابت شد كه خطاست. فرق شماى جوان و دانشجو و صادق و پاكيزه‏دل، با يك آدم سياسى‏كار بايد در همين باشد؛ حرفتان را صريح بزنيد؛ آنچه را كه ميزنيد، از دل بزنيد؛ و اگر چنانچه معلوم شد كه اشتباه است، سريع پس بگيريد؛ راحت. اين، به نظر من يكى از بهترين شاخصه‏هاى دانشجوئى است.

اين دانشجو همچنين در ادامه انتقادات خود به صدا و سيما و برخي برنامه‌هاي ضد فرهنگي اين سازمان اشاره کرد و گفت: برخي به خاطر اينکه صداوسيما زير نظر شما ـ رهبري ـ اداره مي‌شود اجازه نقد را به ما نمي دهند، که رهبر انقلاب در پاسخ به اين شبهه نيز فرمودند: يكى از اين اعتراض‌ها، اعتراض به صدا و سيما بود و اينكه بعضى ميگويند اگر چنانچه صدا و سيما را نقد كنيم، بر خلاف رهبرى مطلبى گفته‏ايم؛ چرا؟ چون رهبرى رئيس صدا و سيما را معين ميكند! اگر واقعاً ملاك اين باشد، كه آدم بايد به هيچ‏كس اعتراض نكند؛ چون رئيس قوه‏ى قضائيه را هم رهبرى انتخاب مي‌كند، رئيس جمهور هم بعد از انتخابات، تنفيذ رهبرى دارد؛ ميگويد نصب كردم. پس بايد به هيچ‏كس اعتراض نكرد. نه آقا، اولاً صدا و سيما را رهبرى اداره نمي‌كند ـ خنده دسته‌جمعي دانشجويان ـ اين معلوم باشد. صدا و سيما را رئيس صدا و سيما اداره مي‌كند.

ايشان افزودند: رهبرى هم در موارد زيادى اعتراض‌هائى دارد. همين اعتراضهائى كه شما داريد، بعضى‏هايش يا خيلى‏هايش، اعتراضهاى ما هم هست. احتمالاً اعتراضهاى ديگرى هم هست كه چون براى من از جوانب مختلف گزارش مى‏آورند – با اينكه خود من ممكن است به قدر شما تماشاچى تلويزيون يا گوش‏كننده‏ى راديو نباشم – اطلاعاتم زياد است. از وضع صدا و سيما اعتراضهائى هم مي‌كنيم، اشكالاتى هم ميكنيم، گاهى با آنها دعوا هم مي‌كنيم. بالاخره آنها هم يك ضرورتهائى دارند و جواب مي‌دهند؛ گاهى جوابشان درست است، گاهى هم نادرست است. به هر حال اعتراض هست و انتقاد شما از صدا و سيما مطلقاً به رهبرى منتقل نميشود. شما حق داريد انتقاد كنيد؛ هيچ اشكالى ندارد.

بنا بر گزارش برنا، زهرا سلطاني که با سخنان خود مجلس را بدجوري داغ کرده بود به تحقيق و تفحص از دانشگاه ازاد هم اشاره کرد و گفت: اگر مجلس واقعا به اسنادي دست پيدا کرده که بايد در اختيار رسانه‌ها و مردم قرار دهد و اگر در اين تحقيق و تفحص به چيزي نرسيده است چرا جامعه را ملتهب مي‌کند؟ وي همچنين با انتقاد از وزير علوم دولت خاتمي از بي‌توجهي‌هاي زاهدي، وزير علوم دولت نهم نسبت به برخوردهاي بد با برخي دانشجويان انتقاد کرد.

وي بعد از پايان حرف‌هايش وقتي براي ارائه مطالبش به صورت حضوري خدمت رهبر انقلاب رسيد، از ايشان چفيه‌شان را طلب کرد در صورتي که دقايقي قبل نماينده بسيج دانشجويي چفيه را گرفته بود و رهبري هم به او گفت: چفيه را که گرفتند!!

به گزارش برنا، در پايان اين جلسه هم دانشجويي از ميان جمع برخاست و دقايقي براي حرف‌زدن وقت خواست و با اجازه رهبري به برخي موارد در خصوص نخبگان سياسي و توجه نهادهاي دولتي به ايشان اشاره کرد و گفت: در مورد دانشگاه آزاد نبايد طوري رفتار شود که والدين ما از يک عدم احساس امنيت رواني در خصوص تحصيلات و مدرک دانشگاهي ما رنج ببرند.

بعد از او تعدادي ديگر از دانشجويان برخاستند و براي صحبت‌کردن وقت خواستند که رهبري گفتند: “از نظر من اشکالي ندارد اما “اين رشته سر دراز دارد” شما به سمت من ايستادي پشت سرت را نمي‌بيني، در حال حاضر سه نفر ديگر ايستاده‌اند و وقت مي‌خواهند، اين تازه اول کار است…” در اين لحظه دانشجويان با ذکر چند صلوات فضاي جلسه را آرام کردند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates