30.09.2008

نتایج تحقیقات مجلس: کردان لیسانس هم ندارد

خُسن آقا: آخه مگه دکترای انتری نژاد چه تاج تری به سر این حکومت زده که مال کردان بزند! از نظر من این حکومت گران شعورشان در سطح اکابر هم نیست چه برسد به دکترا!
شهاب نیوز: در جلسه غیرعلنی امروز – سه‌شنبه- مجلس شورای اسلامی كه با حضور خبرنگاران و پس از پایان جلسه علنی برگزار شد، دكتر علی عباسپور تهرانی‌فرد رییس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گزارش نهایی در مورد مدرك كردان وزیر كشور را ارائه كرد.

به گزارش ایسنا، رییس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: همان‌طور كه می‌دانید رییس مجلس طی نامه‌ای ماموریت دادند تا اصالت مدرك كردان مورد بررسی قرار گیرد كه ما از وزارت علوم، دانشگاه آزاد اسلامی و مراجع دیگر تهیه كرده‌ایم و با خود آقای كردان نیز جلسه داشته‌ایم.

وی در بیان خلاصه‌ای از این گزارش گفت: در مورد مدرك دكترای افتخاری مشخص شد؛ در حدود سال 76 فردی كه به نحوی با انتشارات دانشگاه آكسفورد مرتبط بوده و در ایران فعالیت داشته كه اسم و مشخصات وی وجود دارد با تماس با كردان با واسطه شخص دیگری، در ازای مقاله‌ای، پیشنهاد دریافت مدرك دكترای افتخاری از آكسفورد را می‌دهد و كردان مقاله‌ای را ارایه می‌دهد.

رییس كمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: پس از مدت‌ زمانی، مدركی با امضای سه نفر از اساتید دانشگاه آكسفورد می‌آید كه بر اساس نظر رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این مدرك دال بر طی روند متعارف دانشگاهی نیست و اصولا این گونه مدرك با امضای رییس دانشگاه اعتبار خواهد داشت كه در این مدرك دیده نمی‌شود. لذا روشن گردید كه فرد واسط مدركی كه اعتبار رسمی نداشته به عنوان دكترای افتخاری تحویل داده است.

عباسپور در مورد مدرك لیسانس و فوق لیسانس كردان نیز گفت:‌ بر اساس نظر دانشگاه آزاد اسلامی و اطلاعاتی كه كردان داده بود مشخص شد كه در ابتدای تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی كه در یك مقطع، ورود به آن، مدرك مقطع‌های قبلی را نمی‌خواست، وی در واحد تهران جنوب در این دو دوره لیسانس و فوق‌لیسانس همزمان واحد‌هایی را گذرانده ‌است؛ آن هم نه به طور كامل.

وی اظهار داشت: اما پس از تصمیم مراجع قانونی ذیربط كه برای این دانشجویان و ترتیباتی كه برای كسب این گونه مدارك قائل شدند، كردان هم پیگیری امر را برای كسب مدارك نكرد، لذا دانشگاه آزاد نیز مدركی در این زمینه ارایه نكرده است.

وی گفت: البته جزییات این گزارش در اختیار ریاست محترم مجلس است.

لاریجانی نیز گفت: بر اساس آنچه وظیفه هیات رییسه بود و سوگندی كه ما یاد كرده بودیم این موضوع به دلیل آن‌كه بعد از رای اعتماد مورد بحث واقع شد ما وظیفه دیدیم كه این مساله روشن شود. لذا ماموریتی به دكتر عباسپور دادیم تا آن را بررسی كند كه رییس كمیسیون آموزش و تحقیقات هم رسیدگی كافی كردند و گزارشی ارایه دادند كه لپ مطلب همان بود كه اكنون ارایه شد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: فكر می‌كنم لازم بود بر اساس میثاقی كه همه نسبت به اهداف انقلاب و شرایط كسانی كه باید كارگزار كشور باشند داریم، مطلب از نظر نمایندگان روشن باشد كه چگونه بوده است و بعد بر اساس مصالح كشور تصمیم‌گیری شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates