05.10.2008

مشخصات ويروس رايانه‌اي جديد منتشر شده

خُسن آقا: وقتی که بازتاب ملت را سرکار می‌گذارد!
يكي از بينندگان «تابناك» در پيامي آورده است: ديروز از سوي کمپاني McAfee AntiVirus بازتاب: ويروس بسيار خطرناکي شناسايي و در سايتش اعلام شده که تاکنون تنها در يك روز و بنا به گفته مسئولان اين شرکت، بيش از ده هزار نفر آلوده به اين ويروس شده‌اند و همه اطلاعاتي که روي درايو C آنها بوده، به کلي نابود شده است.

نام ويروس: oslando
نوع عمليات تخريبي: سخت‌افزاري
روش تخريب: با جاينشين کردن يک خط کد در فايل kernell داخل پوشه system، باعث تخريب سکتور «zero» هارد کامپيوتر شما شده و پس از نخستين خاموش و روشن کردن، sector هاي درايو C محلي را که ويندوز شما در آن نصب است، burn مي‌کند (شدت اين عمل از format کردن هم جدي‌تر است، به گونه‌اي که بنا به گفته McAfee اين ويروس توسط سازمان سيا براي نابودسازي کامل اطلاعات hard disk استفاده مي‌شده و اصلا قابل بازيابي نيست).
چگونه به اين ويروس آلوده مي‌شويم: بسيار ساده و به همين گونه کامپيوتر من نيز به اين ويروس آلوده شد؛ يعني درست با با باز کردن يک نامه مشکوک و دانلود فايل موجود در آن نامه.

بدي آن، اين است که از طرف دوستتان براي شما فرستاده مي‌شود، بدون اين‌که او در جريان باشد؛ مثل فرستادن pm هاي آلوده به ويروس در yahoo messenger که از سوي فرد آلوده به ويروس براي قرباني فرستاده مي‌شود.

روش جلوگيري از آلودگي به اين ويروس:
در چند روزه آينده، هيچ فايل پيوست شده يا هيچ ايميلي را با نام postcard باز نکنيد. حتي اگر اين نامه از طرف دوستتان براي شما فرستاده شده باشد.

اين ويروس حتي توسط خبرگزاري CNN به عنوان مخربترين ويروس کامپيوتري اعلام شده است.
اين ويروس ديروز توسط کمپاني McAfee شناسايي شده و تاکنون راهي براي repair آن پيدا نشده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates