08.10.2008

شعونات اسلامی به گا رفت!

gholshifte.jpg

پیک ایران: اعتراض يک سايت اصولگرا به پوشش و سخنان گلشيفته فراهانی در نيويورک

جهان نيوز : به گزارش”جهان” چندي قبل بود كه حضور يك بازيگر سرشناس ايراني (گلشيفته فراهانی) در يك فيلم آمريكايي خبر اول برخي رسانه‌ها بود. انتشار چند عكس از برخي سكانس‌هاي فيلم باعث شد تاانتقادهايي متوجه اين بازيگر جوان سينماي ايران شود به طوريكه در آستانه سفر اخير وي به آمريكا شايعه ممنوع الخروج شدن او بار ديگر تيتر برخي روزنامه‌ها و سايت‌هاي خبري شد.
تكذيب اين خبر توسط “محمدرضا شريفي نيا” و مصاحبه بازيگر جوان كه گفته بود در اين فيلم شئونات و قوانين جمهوري اسلامي را رعايت كرده موجب شد تا خبرهاي حضور اين بازيگر در فيلم”مجموعه دروغ‌ها” به كارگرداني ريدلي اسكات چند روزي فروكش كند تا بازيگر جوياي نام بتواند با خيالي آسوده به آمريكا سفر كند.
اما انتشار مصاحبه شبكه‌هاي آمريكايي با بازيگران اين فيلم در حاشيه پخش آن در آمريكا بسياري را بهت زده كرد.
در بخشي از اين مصاحبه خبرنگار سراغ بازيگر ايراني مي‌رود كه بين جمعيت ايستاده است و بازيگر جوان با بدني نيمه برهنه به راحتي به سوالات خبرنگار پاسخ مي‌گويد و رعايت شئونات يك ملت را براي مخاطبان خود معنا مي‌كند!
بازيگر ايراني با وضعيتي بسيار قبيح در كنار دي كاپريو بازيگر سرشناس آمريكايي ايستاده و در پاسخ به سوال خبرنگار درباره پيام فيلم مي‌گويد: پيام فيلم اين است كه خاورميانه چيزهاي زيبايي دارد اما امروز به چشم سياه و بد جلوه مي‌كند.
وي در ادامه به تعريف از كارگردان مي‌پردازد و مي‌گويد: او بسيار حرفه‌اي است و بعضي وقت‌ها فكر مي‌كردم كه تمامي صحنه‌ها در ذهن او وجود دارد فقط آنها را به واقعيت تبديل مي‌كند.
هر چند اين بازيگر اولين نفري نيست كه با حضور زشت خود به فرهنگ و آداب يك ملت (؟!)توهين مي‌كند اما به نظر مي‌رسد مصاحبه وي و جنجال برخي رسانه‌هاي داخلي قبل از سفر به آمريكا نوعي دهن كجي به ملت و قوانين نظام باشد و مسئولان ذيربط نبايد با كساني كه با سرمايه رسانه‌اي اين مملكت به شهرت رسيده‌اند و امروز اين‌گونه به همه آنها دهن كجي مي‌كنند به سادگي از كنار آن عبور كنند.
لذا به نظر مي‌رسد ممنوع التصوير شدن اين بازيگر كمترين هزينه اين اهانت باشد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates