20.10.2008

در ديدار 4 ساعته احمدی‌نژاد با سينماگران چه گذشت؟

خُسن آقا: منظور از سینماگران، چهارتا و نصفی دلقک مثل مسعود ده‌نمكي، هستند ها اشتباه نشود با سینماگران واقعی.
شهاب نیوز: شب گذشته «محمود احمدي‌نژاد» در ديداري كه 4 ساعت به طول انجاميد، با جمعي از سينماگران ديدار كرد.

به گزارش فارس، اين نشست كه از ساعت 21 ديشب (یکشنبه شب) آغاز شد، تا ساعت 1 نيمه شب ادامه داشت. بنا بر اين گزارش، در اين جلسه با طرح مباحث زيربنايي به راهكارهاي مناسب براي اصلاح وضعيت فعلي سينماي ايران پرداخته شد و كارگردانان درباره مشكلات و دغدغه‌هاي خود در سينما به صورت شفاف با رئيس جمهور صحبت كردند.

رئيس جمهور نيز با بيان اين مطلب كه اين جلسات ادامه خواهد يافت، از كارگردانان خواست تا كارگروه مناسب و تخصصي تشكيل دهند تا مسير اصلي سينماي كشور تبيين شود و طي آن سينماگران بتوانند افق سينماي ايران را مشخص كنند و اين كه بايد چه مفاهيمي در سينما مورد بهره‌برداري قرار گيرد و يك فيلم بايد داراي چه ويژگي‌هايي باشد.

محمود احمدي‌نژاد همچنين در اين نشست اين نكته را عنوان كرد كه در جلسات بعدي با زمان‌ بيشتري در خدمت سينماگران خواهد بود تا مشكلات سينما به لحاظ لجستيكي و مفهومي حل شود.

همچنين در اين جلسه قرار شد بودجه مناسبي در جهت تأمين تجهيزات تخصصي و وسايل سينمايي در اختيار اين حوزه قرار گيرد و به بدنه سينما تزريق شود.

در اين نشست قرار شد كارشناسان بر روي مسئله بودجه كه به سينما تعلق مي‌گيرد بررسي‌هاي لازم را انجام دهند تا بودجه‌هايي كه از طريق دولت براي مخارج سينما در نظر گرفته مي‌شود مشخص شود كه چه خروجي‌هايي دارند و چگونه از اين بودجه‌ها استفاده مي‌شود.

بر اساس اين گزارش، سيدضياالدين دري، احمدرضا معتمدي، ابوالقاسم طالبي، عليرضا اميني، مسعود ده‌نمكي، سعيد اسدي، عليرضا داوودنژاد، جمال شورجه، فرج‌الله سلحشور، بهزاد بهزاد‌پور، حبيب كاوش، احمدرضا گرشاسبي، محمدمهدي عسگرپور، محمد‌رضا شرف‌الدين، مهدي فخيم‌زاده، حميد بهمني، ابوالحسن داوودي، محمدرضا اعلامي، اصغر فرهادي، حجت‌الله سيفي، اكبر حر، شاهد احمدلو، عباس رافعي، حسين فرخي، سعيد سهيلي، امير قويدل، انسيه شاه‌حسيني، محمد نوري‌زاد، اسماعيل براري، عبدالله باكيده، شهريار بحراني، حسينعلي ليالستاني، سيروس حسن‌پور، عليرضا سجاد‌پور، فريدون جيراني و… در اين نشست حضور داشتند.

روایت نهاد ریاست‌جمهوری از نشست 4 ساعته با سینماگران
بر اساس گزارش دفتر امور رسانه‌هاي رياست‌جمهوري، محمود احمدي نژاد شامگاه روز يكشنبه در نشست صميمي با جمعي از كارگردانان سينماي كشور كه چهار ساعت به طول انجاميد، پس از شنيدن ديدگاه ها، دغدغه ها و پيشنهادات 23 نفر از كارگردانان با بيان اينكه داشتن هدف به انديشه و عمل انسان جهت مي دهد، تصريح كرد: امروز ذخيره ارزشمندي از سينماگران در كشور وجود دارد كه اگر جامعه آرماني ترسيم شود، همه اراده ها و همت ها در كنار هم قرار مي گيرند و مكمل هم مي شوند و سينما در مسير حركت خود استحكام و محوريت مي يابد.

وي افزود: بدون جامعه آرماني كار هنرمند معنا ندارد و مشكل مديريت سينما و فرهنگ اين است كه جامعه آرماني ترسيم نشده است.

احمدي نژاد با بيان اينكه نظام سلطه در همه عرصه ها به پايان راه رسيده است، تصريح كرد: شرايط جديد افق بلندي در مقابل هنرمندان قرار مي هد؛ چرا كه تنها انديشه اي كه مي تواند همه ابعاد وجود بشر را اقناع كند، انديشه اي است كه انسانها منتظر آن هستند؛ بنابراين بايد جامعه و فرهنگ آرماني خود را به دنيا معرفي كنيم و معتقدم اين ظرفيت و توان در جامعه سينمايي كشورمان وجود دارد.

رئيس‌جمهور كار سينماگران را به خاطر ارتباط با انسان جزء حساس ترين و پيچيده ترين اعمال دانست و گفت: در طول تاريخ همه كساني كه براي انسان و كرامت انسان گام برداشته اند از دنياي سختي ها عبور كرده اند.

وي خاطر نشان كرد: هر هنرمندي كه انگيزه اصلاح داشته باشد، مصلحي است كه با زبان هنر، قصد اصلاح گري دارد و بايد اصلاح گران خود را براي رويارويي پيروزمندانه با سختي ها آماده كنند.

احمدي نژاد ضرورت ايجاد جهش در همه ابعاد سينماي كشور را به نقطه اي كه به نيازهاي جهان پاسخ دهد، مورد تاكيد قرار داد و گفت: معتقدم انديشه و فرهنگ جامعه ايراني- اسلامي ما به قدري قوي است كه قادر است بر انديشه هاي غيرانساني موجود در دنيا غلبه كند.

براساس اين گزارش، در ابتداي اين نشست جمعي از كارگردانان سينما ديدگاه ها و مسائل خود را با رييس جمهور در ميان گذاشتند. ضرورت آسيب شناسي سينماي سه دهه گذشته، توجه به مباني نظري سينما، داشتن استراتژي و برنامه مدون ، توجه بيشتر به سينماي دفاع مقدس و سينماي كودك ، امنيت شغلي سينماگران ، توجه به آسيب هاي احتمالي دولتي شدن بخشي از سينما، لزوم تجهيز سينماگران به جديدترين تكنولوژي ، مقابله با ابتذال در بخشي از سينما و شفاف شدن مميزي ها از جمله موضوعاتي بود كه كارگردانان در اين جلسه 4 ساعته مطرح كردند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates