20.10.2008

رئيس موساد ترور شد

بازتاب: بر اساس اين منابع ترور وي از طريق يك انفجار در اردن و در شرايطي كه وي در اين كشور به سر مي‌برده صورت گرفته است، البته درباره كشته شدن يا زنده بودن وي در اين ترور اخبار متناقضي مخابره مي‌شود.
كد خبر: ۲۲۱۹۳ تاريخ انتشار: ۱۰:۳۸ – ۲۹ مهر ۱۳۸۷ تعداد بازديد: ۵۲۳

رئيس سازمان جاسوسي رژيم اسرائیل كه اين روزها به علت هراس از انتقام حزب‌الله لبنان در ترور حاج‌ عماد مغنيه يكي از رهبران اين حزب تحت تدابير شديد امنيتي قرار داشت، سرانجام در اردن هدف قرار گرفت.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه صهيونيستي فيلكا، منابع خبري از ترور “مئير داگان” رئيس سازمان جاسوسي رژيم اسرائیل (موساد) در امان پايتخت اردن خبر دادند.
بر اساس اين منابع ترور وي از طريق يك انفجار در اردن و در شرايطي كه وي در اين كشور به سر مي‌برده صورت گرفته است، البته درباره كشته شدن يا زنده بودن وي در اين ترور اخبار متناقضي مخابره مي‌شود.

بر اساس اطلاعات منتشره، وي زماني كه از يك ويلا واقع در پارك ملي به سمت مقر “ملك عبد‌الله دوم” پادشاه اردن براي انجام يك ديدار محرمانه در حركت بوده، مورد هدف قرار گرفته است.
فيلكا با اعلام اين خبر تاكيد مي‌كند: حتي اگر داگان در اين عمليات ترور نشده باشد صرف دستيابي به او شكست بزرگي براي موساد و كشور اردن و يك پيروزي بزرگ براي عاملان اين ترور به حساب مي‌آيد، چگونه آنها متوجه شده‌اند كه داگان در اين زمان از منطقه مورد نظر آنها عبور مي‌كند، يا اينكه اصلا آنها چگونه مطلع شده‌اند كه وي در اردن است و از برنامه كاري وي آگاه شده‌اند.
منابع صهيونيستي اخبار كشته شدن رئيس موساد در انفجار امان را تكذيب مي‌كنند، اما درباره هدف قرار گرفتن يا تلاش براي ترور وي سكوت اختيار كرده و نظري نداده‌اند.

از سوي ديگر منابع خبري اسرائیلی آگاهي از وقوع هر انفجار يا اقدام مبهم در اردن را تكذيب كرده‌اند، اما فيلكا از طريق روابطي كه در موسسه لرزه‌نگاري دارد، اعلام كرده كه لرزشهاي خفيفي در پايتخت اردن به ثبت رسيده كه از وقوع انفجاري در اين مكان خبر مي‌دهد.
از سوي ديگر برخي منابع اردني خبر مي‌دهند كه 12نفر در اين انفجار زخمي شده‌اند كه حال آنان وخيم گزارش مي‌شود و تعدادي از آنان نيز كشته شده‌اند.

اين در حالي است كه به پزشكاني كه به مداواي اين افراد مشغول بودند، اعلام شده بود كه اين افراد در تصادف يك دستگاه تانكر و يك خودرو كه منجر به انفجار تانكر شده، كشته و زخمي شده‌اند.
ابهامات زيادي كه در موضعگيري اسرائيلي‌ها در برابر اين موضوع به چشم مي‌خورد و سكوت كامل رسانه‌ها، نشان از آن دارد كه حادثه‌اي بزرگ به وقوع پيوسته است كه اعلام نشدن آن براي حفظ امنيت ملي اردن و محافظت از روحيه شهرك‌نشينان صهيونيست ضروري به نظر مي‌رسد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates