22.10.2008

معاون اوباما: در 6 ماه آینده یک بحران بزرگ بین المللی رخ می دهد

عصرایران: به این اظهاراتم توجه کنید.جهان در 6 ماهه اول ریاست جمهوری اوباما، وی را به بوته آزمون خواهد گذاشت.دنیا متوجه ماست. ما داریم یک سناتور جوان و محبوب را به ریاست جمهوری آمریکا می رسانیم…و در بحران آتی نیاز به حمایت قاطع شهروندان آمریکایی داریم.
عصرایران- جوزف بایدن سناتور دموکرات و نامزد معاونت باراک اوباما در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا، ادعا کرد که 6 ماه پس از انتخاب اوباما به ریاست جمهوری آمریکا یک بحران عظیم بین المللی شکل خواهد گرفت که اوباما در آن صورت مهارت خود در اداره آن بحران را نشان خواهد داد.

بایدن که در اجتماع یک گروه خیریه در شهر سیاتل آمریکا سخن می گفت با ستایش از توان رهبری اوباما ، بحران ادعایی خود را آزمونی برای محک خوردن توان رهبری اوباما دانست.

جمهوری خواهان و شخص مک کین ،نامزد رقیب اوباما در انتخابات آتی ریاست جمهوری که کمتر از دو هفته دیگر برگزار خواهد شد،همواره در تبلیغات و اظهارات خود اوباما را به دلیل آنچه که کم تجربگی و خامی در سیاست خارجی می خوانند ،مورد انتقاد قرار می دهند و به نظر می رسد اظهارات بایدن جوابی برای انتقادات جمهوریخواهان در این زمینه باشد.

بایدن در اظهارات خود گفت:”به این اظهاراتم توجه کنید.جهان در 6 ماهه اول ریاست جمهوری اوباما، وی را به بوته آزمون خواهد گذاشت.دنیا متوجه ماست. ما داریم یک سناتور جوان و محبوب را به ریاست جمهوری آمریکا می رسانیم. در 6 ماهه اول ریاست جمهوری اوباما جهان برای ارزیابی شخصیت رهبری و قابلیت و جسارت اوباما یک بحران عظیم بین المللی را به پیش خواهد کشید.”

بایدن در ادامه اظهارات خود افزود که در این صورت اوباما برای مهار بحران نیاز به حمایت قاطع شهروندان آمریکایی خواهد داشت و شهروندان آمریکایی باید کنار رییس جمهور خود بایستند.

بایدن که رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا است سابقه زیادی در امور روابط خارجی دارد و دلیل انتخاب وی از سوی اوباما به سمت معاونت اولی تجربه سیاست خارجی وی و جبران ضعف خود در این زمینه است.

بایدن در اظهارات خود به چگونگی و ماهیت بحران بین المللی مورد ادعایش اشاره ای نکرد.
به نظر می رسد بایدن برای خنثی کردن تبلیغات منفی کمپین مک کین علیه اوباما در زمینه عدم قابلیت وی برای رهبری آمریکا به این قبیل اظهارات روی آورده است.

در هفته های اخیر کمپین مک کین با تماس های تلفنی با شهروندان آمریکایی به آنها درباره خطرات رییس جمهور شدن اوباما هشدار می دهند. هر چند که نتایج نظرسنجی ها حاکی است که اوباما در مجموع ایالات متحده با حدود 6 درصد تفاوت از مک کین پیش است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates